3323
Sök

Fråga till er som kör volkwagen

Bike
26 maj 2009
Trådstartare
har en golf 2 gti med ett Vag system i som gör att vid ett inbrott ska den koppla bort bensin pumpen så bilen inte går o starta,

när jag köpte bilen fungera den men efter nyligen bytt ut sirenen i bilen mot en fräshare  "rost skada"

så skulle ja testa att det fungera.
så larma bilen o låste upp med nycket larmet gick på o ljud blev det.

Sedan stängde jag av larmet med fjärkontrollen o skulle starta motorn

enligt papprena ska denna vag då va aktiv då den tror det är inbrott men den går aldrig på.

jag kan välja i dags läget  o slå in kod  nr 1   så den är aktiv hela tiden  menas får slå in 5 siffrig kod var gång bilen ska startas.

eller del 2  stänga av den helt så det är bara vrida på o starta.

för undvika onödiga svar så har jag redan kolla sladdar är ok och även alla säkringar.

Avstängd
36 Inlägg
26 maj 2009
ok så vad är problemet?

Random Hero
4 047 Inlägg
26 maj 2009
när du larmar av me knappen så går starspärren också ur

Dog food lid. Backwards

Bike
26 maj 2009
Trådstartare
okey så  den blir av aktiverad då man stänger av med larm dosan?

för så här var läget, för några månader sedan lämmna ja upp min bil för byta en ljuddämpar burk
och hade då larma bilen med larm dosan,
sedan när dom på verkstaden skulle köra in bilen öppna dom med nyckel o larmet gick gång.
stund efter ringde dom mig o sa bilen går inte o starta. och då hade ju vag systemet gått in

jag kan inte säga hur dom stängde av larmet men dom hade ju larm dosan så antar dom stängde av så.

nu försöker jag återskapa händelsen hemma.
men utan lyckas.   

larmet går igång men då jag stänger av det via fjärkontrollen o ska starta bilen så är inte vag igång som det borde vart då det är "inbrotts försök"  det är mitt problem   Varför vag inte går igång o vad som krävs för det ska bli aktivt vid ett inbrott,

Sök