3418
Sök

BMW 320 e30 88! Går ej på 2ans & 4an cylinder

5 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
tja har alltså en 320 som bara går på fyra cylindrar, 2an & 4an fungerar ej. nån som har nå tipps om va de kan vara för fel? //mvh kocken

Team VeboTrim
322 Inlägg
27 maj 2009
Kolla på alla kablar som har med tändningen att göra. Tändkablar, tändspole, tändstift och liknande. Vet att det var så på min 325 när den engång bara gick på 5. tongue

Team VeboTrim @ Facebook

5 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
okej. har redan gått igenom allt dedär och de värkar funka som de ska. värkar mer som att den inte får ner nån soppa i 2ans och 4ans cylinder.

1 353 Inlägg
27 maj 2009
Om bilen stått en längre stund så kan spridarna ha blivit full av gamla avlagringar av bensin, som sätter stopp för dem / släpper igenom för lite

There's no replacement for displacement

Team VeboTrim
322 Inlägg
27 maj 2009
Nae, då vetifan. Soppapumpen borde det inte vara för då skulle du ju inte få soppa alls. Kolla alla soppaledningar så dem inte är igenpluggade. Kolla även om Lmm funkar. Min gick dåligt och knappt någon soppa alls och byte Lmm så funka allt som det skulle. tongue

Team VeboTrim @ Facebook

5 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
Batta skrev:
Om bilen stått en längre stund så kan spridarna ha blivit full av gamla avlagringar av bensin, som sätter stopp för dem / släpper igenom för lite

de kan nog stämma för ägaren innan mig köpte den an en tant som har haft den stått i en längre tid. och han som hade den innan mig nämde att den har krånglat innan men att han bara slängt i en flaska stp cleaner så har de släppt. funka dok inte för mig så blir till att plock bort spridarna imorn då:) Tack för tippset!

5 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
TurboAnton skrev:
Nae, då vetifan. Soppapumpen borde det inte vara för då skulle du ju inte få soppa alls. Kolla alla soppaledningar så dem inte är igenpluggade. Kolla även om Lmm funkar. Min gick dåligt och knappt någon soppa alls och byte Lmm så funka allt som det skulle. tongue

Lmm?

Team VeboTrim
322 Inlägg
27 maj 2009
kocken_e30 skrev:
TurboAnton skrev:

Lmm?

Luftmassomätare tror jag det heter. tongue

Team VeboTrim @ Facebook

5 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
TurboAnton skrev:
kocken_e30 skrev:
TurboAnton skrev:

Lmm?

haha:) hade ju inte behövt fråga om man hade tänkt efter:cool:

Team VeboTrim
322 Inlägg
27 maj 2009
kocken_e30 skrev:
TurboAnton skrev:
kocken_e30 skrev:

Lmm?

haha:) hade ju inte behövt fråga om man hade tänkt efter:cool: