Kolla på alla kablar som har med tändningen att göra. Tändkablar, tändspole, tändstift och liknande. Vet att det var så på min 325 när den engång bara gick på 5.
Nae, då vetifan. Soppapumpen borde det inte vara för då skulle du ju inte få soppa alls. Kolla alla soppaledningar så dem inte är igenpluggade. Kolla även om Lmm funkar. Min gick dåligt och knappt någon soppa alls och byte Lmm så funka allt som det skulle.
Om bilen stått en längre stund så kan spridarna ha blivit full av gamla avlagringar av bensin, som sätter stopp för dem / släpper igenom för lite
de kan nog stämma för ägaren innan mig köpte den an en tant som har haft den stått i en längre tid. och han som hade den innan mig nämde att den har krånglat innan men att han bara slängt i en flaska stp cleaner så har de släppt. funka dok inte för mig så blir till att plock bort spridarna imorn då:) Tack för tippset!
Nae, då vetifan. Soppapumpen borde det inte vara för då skulle du ju inte få soppa alls. Kolla alla soppaledningar så dem inte är igenpluggade. Kolla även om Lmm funkar. Min gick dåligt och knappt någon soppa alls och byte Lmm så funka allt som det skulle.
Lmm?
Luftmassomätare tror jag det heter.
haha:) hade ju inte behövt fråga om man hade tänkt efter:cool: