3963
Sök

Turbokonverterad volvo 855 glt fullGas problem tändning eller soppa ?

4 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
#1
Volvo 855 glt 2,5L   -96 Turbokonverterad

När man gasar bött så stryper den släpper man på gasen lite å sen smyger upp så går det bra men så fort man gasar bött så bromsar den ner direkt ?

Är det tändningen som behöver ändras lite ?

Vet nån hur man kan ändra tändningen eller måste man chippa skiten


Väldigt tacksam för svar ;-)
Senast redigerat av toffeturbo (8 juni 2009)


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
7 juni 2009
#2
har du gjort något med vevhusventilationen? om du har vevhusslangen efter turbon trycker du ner laddtryck i vevhuset = inte bra.

eller vevhusventilationen kanske inte är dragen som på dom gamla rödblockarna? dvs att slangen till vevhusventen sitter ungefär vis gasspjället?
Senast redigerat av NITROUS (7 juni 2009)

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

4 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
#3
NITROUS skrev:
har du gjort något med vevhusventilationen? om du har vevhusslangen efter turbon trycker du ner laddtryck i vevhuset = inte bra.

eller vevhusventilationen kanske inte är dragen som på dom gamla rödblockarna? dvs att slangen till vevhusventen sitter ungefär vis gasspjället?

Det har du rätt i slangen sitter ju före spjälhuset till vevhusventilationen så då kommer det ju tryck ner i motorn det måste ju vara det som är felet ;-)

det borde ju gå att bara plugga den ?


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
8 juni 2009
#4
toffeturbo skrev:
NITROUS skrev:
har du gjort något med vevhusventilationen? om du har vevhusslangen efter turbon trycker du ner laddtryck i vevhuset = inte bra.

eller vevhusventilationen kanske inte är dragen som på dom gamla rödblockarna? dvs att slangen till vevhusventen sitter ungefär vis gasspjället?

Det har du rätt i slangen sitter ju före spjälhuset till vevhusventilationen så då kommer det ju tryck ner i motorn det måste ju vara det som är felet ;-)

det borde ju gå att bara plugga den ?

nejförsatan plugga den inte. dra den istället till mellan turbo och luftfilter smile

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Reservdansk
6 271 Inlägg
8 juni 2009
#5
toffeturbo skrev:
Det har du rätt i slangen sitter ju före spjälhuset till vevhusventilationen så då kommer det ju tryck ner i motorn det måste ju vara det som är felet ;-)

Har du vevhusventilationen kopplad på insugsröret precis innan gasspjället?
Så sitter det inte på turbobilarna. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

4 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
#6
NITROUS skrev:
toffeturbo skrev:
NITROUS skrev:
har du gjort något med vevhusventilationen? om du har vevhusslangen efter turbon trycker du ner laddtryck i vevhuset = inte bra.

eller vevhusventilationen kanske inte är dragen som på dom gamla rödblockarna? dvs att slangen till vevhusventen sitter ungefär vis gasspjället?

Det har du rätt i slangen sitter ju före spjälhuset till vevhusventilationen så då kommer det ju tryck ner i motorn det måste ju vara det som är felet ;-)

det borde ju gå att bara plugga den ?

nejförsatan plugga den inte. dra den istället till mellan turbo och luftfilter smile

Har öppen vevhus nu bytte turbon ochså då slutade ryka

ska sätta vevhusslangen så som du sa då funkar det nog bättre där med ;-)



Sök