2726
Sök

Bilen skum efter motortvätt. v40 t4

8 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
Som rubriken lyder så fungerar inte bilen helt korrekt efter en motortvätt..

Det är en volvo v40 t4 -98 som jag motortvättade igår, efter ca 2-3 mil så började bilen rycka vid både gaspådrag och lugn körning, Bilen "bluddrade" lite vid låga varvtal (1-2 tusen).

Idag lyfte jag bort 2 tändhattar för att kolla om det kommit in vatten där och vid 1 av dessa låg det lite vatten som jag tryckte bort med högtrycksluft. Lyfte dock inte på de 2 tändhattarna där strömfördelarna sitter.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Har det pågrund av motortvätten att göra eller nånting helt annat?

Mvh Johan

1 482 Inlägg
9 juni 2009
Standard grejj efter motortvätt.
Ta bort tändkablar/spolar m.m och blås rent ORDENTLIGT.

Min 320 började rycka och gick riktigt dåligt efter motortvätt. Efter 1 dag rasa hela motorn tongue. Vet fortfarande inte vad som hände igentligen, men problemet kom efter motortvätt..

BLT Service
Theracords Music Label

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
9 juni 2009
Kan även hända att stiften spricker.

Whatever :)
1 652 Inlägg
10 juni 2009
Grabber skrev:
Kan även hända att stiften spricker.

oja, de är ju större risk att de spricker om du tvättar en kall högtryckstvätt på en het motor.. har hänt mig en gång.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

2 751 Inlägg
10 juni 2009
Har hänt mig samma sak. Slutade efter en timmes körning.

Who Djaa bless no man curse

Har alltid rätt!
689 Inlägg
10 juni 2009
ta loss de mesta som har med tändningen o göra o lägg de på tork ett tag.

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 juni 2009
pampers138 skrev:
ta loss de mesta som har med tändningen o göra o lägg de på tork ett tag.

Gör som citerad skiver. Elektronikrengörning är oxå bra, fuktdrivande samt värmepistol om du vill ha de torrt snabbare.

Sen om du har tvättat med högtryckstvätt så gå igenom alla kontakter och kablar samt slangar för att se att du inte blåst sönder något.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (10 juni 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök