Tjena,
Har ett CarGuard 950s som jag enbart tänkte använda till att Fjärrstyra mitt centrallås med.
Har tröttnat ordentligt på att alltid behöva hålla på å joxxxa med nyckeln,speciellt när det är kolsvart ute:P
Eftersom el inte är min starkaste sida så tänkte jag be om lite hjälp,antar att just 950:an är ett rätt vanligt larm bland lite äldre bilar, så mitt hopp är att kanske någon utav er har haft (o)turen att döna in ett sådant med allt vad det innebär^^
På motorn i förar dörren så går det ju 3 sladdar, ena grönvit,den andra ngn annanFärg-vit,och tredje svart (Jord?)..
enligt schemat så skall det in en blå och en grön kabel,och enligt brukshandvisningen så saknas det tydligen motor på senare volvo modeller i förardörren.
Har en gammal motor från en 9000 och där är det bara 2 sladdar en grön och en blå, har testat att koppla den enligt schemat till larmet så gott det går,men får ändå inte skiten att funka.
Måste man använda "alla sladdar", eller går det bra att bara ha skiten att Fjärrstyra sitt centrallås med?
Här är monteringsanvisningen iallafall
http://cargard.defa.com/pdf/m_cg950s_old.pdfNågon som har några bra tips kanske?