Jag kollade felkoderna idag eftersom jag tappat laddtryck och håller på att felsöka vad det kan vara. Det enda som gav felkod var i sockel B1 4-1-8. Det är: "effektenheten saknar kontrollsignal". Någon som vet vad som menas med detta?
Jag har inte bytt men däremot har avgassystemet rostat av. gammalt skit sportavgassystem som sitter på så ska byta på lördag. Antar väl att det var de som de menas då att det läcker. Kan det vara därför den laddar mindre nu?
det har rostat av precis innan sista ljuddämparen. Men det kan ju vara så att det finns mer läckage i och med att det är så gammalt och dåligt skick på det.
okej, men då har det ju inget med laddtrycket att göra iaf. Får väl se om det blir nån skillnad efter jag bytt avgassystem annars får jag väl felsöka vidare
Nej men den laddade 1,0 innan och nu laddar den bara 0,6. Testade ta bort magnetventilen, då laddade den 0,2. Men jag är ingen expert på hur man t.e.x. kolla wg-klockan eller skicket på tubon direkt. Däremot har jag hittat ett gummirör som det finns en spricka i. Vet dock inte om det kan bero på det för det är inget rör som är sammankopplat till turbon eller så.
om du har ett rör med spricka i så är det en av anledningarna. sen ska du inte ha grundladd på 0,2 när du kopplar ur mv så redan där e wg-klockan för slapp.. spänn upp den nåt varv så du får 0,4 i grundladd sen fixar du även slangen så ska du se att den börjar ladda som den ska igen...