Mobiltelefonfråga: LG KP500 vs. LG KU990i Viewty

Norde fotointresserad
10 juni 2009 · 2 307 Inlägg

Med tiden blir mobiltelefoner slitna har jag märkt och nu är det återigen dags för en ny.. men frågan är ju bara vad man ska ha?

Var först inne på en Iphone men som student måste man tänka över sina utgifter lite extra så jag insåg att jag skulle satsa på något billigare istället. Efter lite letande dök två andra alternativ upp, LG KP500 och LG KU990i Viewty.

Båda har som jag förstår det touch-screen och ligger i bra prisklass.. Men vad finns det för fler för- och nackdelar med dem?

Få höra era åsikter oc synpunkter så man vad vad man ska satsa på

Senast redigerat av Norde (10 juni 2009)

DanThor Lagerhjon
11 juni 2009 · 178 Inlägg

Jag har haft min Viewty i ca ett år nu...Eller iaf sedan den släpptes när det nu var. Jag är överlag väldigt nöjd med den. Batteritiden skulle kunna vara bättre och att det är 5mp på kameran ska man ta med en nypa salt men det vet väll du som fotointresserad redan smile Den har ju lite tid på nacken och alla "barnsjukdomar" är åtgärdade. Känslan i touchen ligger inte i närheten av iPhone´s men det kan man inte räkna med.

KP500 har jag ingen direkt koll på. Är väll en lite billigare Viewty med 3,2mp kamera tror jag.

Norde fotointresserad
13 juni 2009 · 2 307 Inlägg

Japp, mobilkameror överlag tar jag med en klackspark wink Men ingen av de är aif sämre än den jag har nu så hur som helst blir det en höjning tongue
Barnsjukdomar har jag också hört varnande ord om men efter lite läsning har jag förstått att de är, som du säger åtgärdade.

Fattade också att KP500:an skulle ha nåt bättre gränssnitt och så men sämre kamera. Sen kunde man ju skriva sms med en pekpinne som kände vilka bokstäver man skrev, det är ju lite fränt tongue

Men är ändå inte helt bestämd vilken man ska satsa på. Skiljer ju ca 500 i pris på de bara

Aerodynamik ...
14 juni 2009 · 7 120 Inlägg

Har haft Viewty och var inte nöjd, inte med något. Bytte den mot en N95 8GB och det var nog bland det bästa jag någonsin gjort smile

Norde fotointresserad
15 juni 2009 · 2 307 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Har haft Viewty och var inte nöjd, inte med något. Bytte den mot en N95 8GB och det var nog bland det bästa jag någonsin gjort smile

Vad var det du inte var nöjd med då?

Kan man bara ha 2gb som mest i minne på Viewty:n?!

Aerodynamik ...
15 juni 2009 · 7 120 Inlägg

Norde skrev:

Aerodynamik skrev:
Har haft Viewty och var inte nöjd, inte med något. Bytte den mot en N95 8GB och det var nog bland det bästa jag någonsin gjort smile

Vad var det du inte var nöjd med då?

Kan man bara ha 2gb som mest i minne på Viewty:n?!

Kameran är usel, sega och ologiska menyer, fanns inget att ladda hem till den osv..

Mange85
16 juni 2009 · 169 Inlägg

Har visserligen ingen av dom modellerna.. men har en LG KS10 och den suger nåt så otroligt.
LG verkar ha stora problem med batterierna. Har köpt ett nytt till min, ändå så håller det inte ens en dag innan den dör. Jobbigt menysystem är det också.

Tacka vet jag min gamla Nokia 6230

BMW 335xi (2008)
dcay Licenssvetsare
16 juni 2009 · 927 Inlägg

Viewtyn har jag haft sen den kom ut, och enligt mig är det en duglig telefon, men inte mer än det.. sämsta telefonen jag har haft.

Kameran är väll hyffsad, kan bli bra kort i vissa ljus men oftast väldigt kassa, finns estbilder om du vill se på min bil, alla tagna med viewtyn.

Menyn e ologisk, touchen är seg, och när du tagit över ungefär 200 kort så är mobilen seg som utav bara helvete, radera sms kan ta en evighet, la min under natten för att ta bort ca 100 sms, den va på 46 när jag vaknade morgonen efter...

expect1991
16 juni 2009 · 1 814 Inlägg

Leta gärna begagnat, du kan få en fin mobil till ett bra pris om du köper en som är knappt använd. Så kan du både ha en bra mobil och en bra ekonomi! smile

_Bill_
19 juni 2009 · 42 Inlägg

Norde skrev:
Med tiden blir mobiltelefoner slitna har jag märkt och nu är det återigen dags för en ny.. men frågan är ju bara vad man ska ha?

Var först inne på en Iphone men som student måste man tänka över sina utgifter lite extra så jag insåg att jag skulle satsa på något billigare istället. Efter lite letande dök två andra alternativ upp, LG KP500 och LG KU990i Viewty.

Båda har som jag förstår det touch-screen och ligger i bra prisklass.. Men vad finns det för fler för- och nackdelar med dem?

Få höra era åsikter oc synpunkter så man vad vad man ska satsa på

Viewty är helkass ångrade köpet stenhårt !!!!!!!!!!!!!! Förbannat kass "tryck" skärm och lite små laggande !!  KÖP EJ FÖR I HELVETE

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang