3637
Sök

Urkopplat batteri har laddats ur**** FELET FIXAT!

1 585 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Tjenare köpte mig ett helt nytt 120AH batteri på biltema i februari månad till min Bmw 325i -92.
Bilen har varit avställd och bara varit startad och körd ett fåtal gånger sedan dess.
Nu skulle jag flytta på bilen idag, men batteriet var stendött. Blev lite fundersam eftersom jag kopplat bort sladden till + polen på batteriet. Alltså ska batteriet inte ladda ur sig tycker jag.
Men tydligen har det gjort det av någon konstig anledning. Är batteriet sönder nu eller?
Ska jag ta kontakt med biltema och få ut ett nytt batteri på garantin?
eller det är bara att ladda upp batteriet igen? Batteriet har en spänning på 12.45 volt när bilen är avstängd och ingenting på slaget. När jag försöker starta bilen klickar det bara till, start motorn går inte äns runt.

Tack på förhand!
Senast redigerat av Jolle87 (21 juni 2009)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
21 juni 2009
då är de nog inte i batteriet felet sitter om du har vilospänning på 12.4 då ska den orka runt iaf..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 juni 2009
Vad felet är vet jag inte men jag kan informera dig om att alla batterier laddar ur sig själva om dom bara får stå.

Och risken är ganska stor att ditt batteri bara är att slänga nu. Om batteriet blir ståendes mer än två veckor med mindre än ~70% laddning så börjar batterisyran skikta sig och plattorna korroderar.

Har syran skiktat sig och plattorna blivit angripna så är batteriet skadat för alltid.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 585 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare

1 585 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 juni 2009
Huruvida det går på garanti eller inte vet jag inte då jag inte vet hur biltemas policy ser ut angående batterier.

Men har du otur så säger dom bara att det är handhavandefel och ger dig inte ett skit på garantin, men du kan ju alltid prova.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 585 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare

vinnarskalle!
907 Inlägg
21 juni 2009
De är nog bara ladda batteriet lite så går nog bilen igång ska du se wink inga problem!

1 585 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
Felet är löst:P var nog bara skit eller något på batteriet tog bort kabeln till + och tryckte ditt den igen. Sen startade bilen direkt. Så batteriet verkar vara i bra skick:) Men tack ändå!

21 761 Inlägg
21 juni 2009
Eftersom det fungerade när du plockade bort och satte dit kabeln igen, då bör du kika lite närmare på både pluskabel och batteripolsko (kan ju kanske hända igen). Om grejorna är i bra skick så ska det inte bli så där. smile

Sök