Hjälp med Öppet luftfilter till min saab 9-3 cab med t5 motorn. Billigast som möjligt :d

mrpalmer
26 juni 2009 · 796 Inlägg

Nån som har tips på butiker som säljer öppna luftfilter till min saab 9-3? Skulle samt gärna vilja höra det negativa/positiva med att ha ett öppet luftfilter då jag inte är så kunnig.

Hemma bra, garaget BÄST!
Mangisen
26 juni 2009 · 1 034 Inlägg

mrpalmer skrev:
Nån som har tips på butiker som säljer öppna luftfilter till min saab 9-3? Skulle samt gärna vilja höra det negativa/positiva med att ha ett öppet luftfilter då jag inte är så kunnig.

Jag kör med Kn-sportluftfilter i original luftfilterboxen, funkar alldeles utmärkt smile

Andree
26 juni 2009 · 827 Inlägg

ja har Ett JR filter i orginalboxen oxå... det måste ju ha avskärmning annars drar de i sig mkt skit o vatten o kanske värme från grenröret

Dodge Charger "440" (1972)
Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
mrpalmer
26 juni 2009 · 796 Inlägg

Okej men Ungefär hur många hästar ger det? big_smile

Hemma bra, garaget BÄST!
dahboy
26 juni 2009 · 1 002 Inlägg

Nej, utan avskärmning så drar det INTE i sig skit och vatten, men däremot varmluft. Vilket absolut inte är bra. Ett öppet filter ger ganska exakt 0 hk.
Om du vill ha så billigt filter som möjligt så åker du till biltema och köper ett filter för ca 50:-.. Men då kan du lika gärna sätta på en nylonstrumpa som filter istället..

Du kan ju prova att söka så får du ganska säkert ca 100 svar på exakt denna frågan!!!!!

Senast redigerat av dahboy (26 juni 2009)

...
mrpalmer
26 juni 2009 · 796 Inlägg

Om jag skulle köpa ett k&n Öppetluftfilter är det bara att köra på då och koppla in det?

Mvh

Hemma bra, garaget BÄST!
Byberg
26 juni 2009 · 74 Inlägg

jag sålde ett k&n filter till en kund till hans 9.5 ecopower turbo 02 men ett replacementfilter till originalboxen.. han var grymt nöjd med det och sa att det blev stor skillnad.

big_smile

Byberg
26 juni 2009 · 74 Inlägg

länken verkar inte funka dahlboy :S

dahboy
26 juni 2009 · 1 002 Inlägg

Byberg skrev:
länken verkar inte funka dahlboy :S

Den funkar för mig..

Men det är iallafall sökresultatet efter att jag sökt på "saab luftfilter"..
Tre sidor fulla med trådar om just detta ämnet!!

...
dahboy
26 juni 2009 · 1 002 Inlägg

mrpalmer skrev:
sur eller?

Om du menar mig så är jag verkligen inte sur!! Jag tycker att jag gett dig bra svar på de frågor du ställde..


Men det finns ju en SÖKFUNKTION av en anledning!!

...
jonTe
26 juni 2009 · 5 710 Inlägg

mrpalmer skrev:
Skulle samt gärna vilja höra det negativa/positiva med att ha ett öppet luftfilter då jag inte är så kunnig.

Kollar du ett par inlägg upp hitter du denna:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9270
....som besvarar endel av dina frågor.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang