Indikering trasig lampa lyser, Volvo C70

Adder Adder
25 juni 2009 · 972 Inlägg

Imorse när jag starta bilen så lös indikeringen för att en lampa är trasig, dvs halvljuset eller bakljuset. Var kanske någon mer de kunde varna för.

Men alla de lamprna är hela. Har dock xenonkonverterat och vid ett tillfälle när jag åkte i ett gupp för en tid sedan så tändes den lampan. Men då vred jag bara om till parkeringsljus och tillbaka till halvljus så slockna den men så är inte fallet nu. Vad kan detta bero på ?

Säg att de är nått tjall på xenon halvljuset, bör inte varningslampan slocka om jag ställer om till parkeringsljus då halvljusets lampor slockarna då. Då kan den väl inte veta om de är jämn potensial eller ström eller vad den nu jämför. Eller ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
pontan36 Mekaniker
26 juni 2009 · 212 Inlägg

Prova starta bilen medans du har på parkeringen, dvs du har aldrig på halvljuset när du startar bilen, då känner den aldrig om halvljuset är trasigt.
Om inte lampan börjar lysa så är de ju halvljuset som bråkar.

Stefan Varberg Supraman
26 juni 2009 · 2 300 Inlägg

är ni hundra att glödtrådsvakten ska reagera med dom främre strålkastarna?

På min V70 -98 var det aldrig så utan dom reagerade bara på bakljus, bromsljus och parkeringsljus

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Adder Adder
27 juni 2009 · 972 Inlägg

Lite mörker gjorde susen. De är ju dubbla bakljus vilket jag ej så när solen låg på. Så nu är de klappart och klart.

Halvljuset reagerar den på dock inte parkeringsljuset.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang