GARAGET.org - GLÄDJEDÖDARE nr1 !!!!

NiKeMaN Entreprenör
26 juli 2006 · 1 286 Inlägg

Peter_J_H skrev:
Ska man vara riktigt extrem så bygger man ju sina egna Body-Kits med hjälp av Marin-glasfiber och Bonocell!

Det blir svårt att bygga den om man inte är van, men jag lovar att du kommer att vara den enda som har just den spoilern i alla fall! Då blir du unik med stylingen! Ett Bodykit görs ju inte i 1 exemplar direkt utan det byggs ju flera tusen för att de som tillverkar ska kunna tjäna på det ju! Då är det ju klart att det finns fler bilar som har samma bodykit!

Om man vill börja med något lättare så är det ju "bara" att börja modda och bygga om på sin egna spoiler som man har från början på bilen!

Detta blir ju också personligt och det är alltid kul att veta att man själv har byggt det där och inte köpt den någonstans!

Sedan spar man ju pengar också!

MVH Peter H

Det träliga är ju att 98% av alla som bygger egna grejor misslyckas ju totalt... Oftast ser det ju SKIT ut när folk ska ge sig på att plasta grejor själva... hmm

Ajja jag kör min stil iallafall. Stilrent. Enkelt och Funktionellt!

// Niklas Johansson
Phaetoon
26 juli 2006 · 8 156 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Det träliga är ju att 98% av alla som bygger egna grejor misslyckas ju totalt... Oftast ser det ju SKIT ut när folk ska ge sig på att plasta grejor själva... hmm

Ajja jag kör min stil iallafall. Stilrent. Enkelt och Funktionellt!

Det gäller ju att man kan sin sak och att man är noga. Inte vem som helst som kan bygga snygga grejer. Jag med min envishet skulle nog kunna bygga något snyggt. Men det skulle inte vara värt tiden, för jag skulle säkert hålla på i flera veckor med något som bara skulle ta ett par timmar för ett proffs.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Sharky
27 juli 2006 · 10 287 Inlägg

Träslöjd...????

Metallslöjd ! Slagträ i Volfram....

/Göran

chrizz skrev:
Jag har ett bättre egentillverkad slagträ annars. Träslöjden på högstadiet har trots allt givit mig något vettigare än smörknivar wink

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
ATMTA
27 juli 2006 ·

NiKeMaN...  du har inte möjligen funderat på att göra dina egna grejer? kanske inte kjolpaket.. men små detaljer.. det finns ju alltid något som man kan göra lite mer personligt... och vet man vad man gör så kan det i det flesta fall bli ganska mycket billigare smile

ironhead volvoraggare
27 juli 2006 · 4 776 Inlägg

alla bilar ser ju likadana ut me alla plastgrejor det vore rätt coolt från fabrik att man fick bestämma hur bilen skulle se ut då skulle det väll knappt finnas nån bil som ser lika dan ut

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
MilleN
28 juli 2006 · 9 108 Inlägg

Karlsson200sx skrev:
Du jag känner igen detta! En kille messade mig häromdagen och sa att han ville göra en likadan bil som min och undrar var jag köpt alla grejor!!! Den e ju rolig!!!

mm har varit med om det flera gånger.. Aldrig får man vara ensam om något wink Har inte sett någon kopia än men det kommer väl smile

Stoffe Verkmästare
28 juli 2006 · 97 Inlägg

Jag vet inte om jag ser Garaget som glädjedödare, men jag förstår helt klart trådskaparens synpunkter. Personligen är jag mer intresserad av övriga medlemsbilar i STCS. Har man haft en vass/udda bil en gång så vill man gärna hamna i samma position med nästa bil också, men som bekant brukar man ju byta upp sig prismässigt när man byter bil och därmed minskar ju rörelsekapitalet för tillbehör, styling och trim, vilket gör att man har svårt att känna sig nöjd med sin nya bil, trots att den egentligen är mycket nyare och borde tillföra mer glädje till ägaren än hans gamla kärra.
Jobbig sits, helt klart.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang