4159
Sök

Dioder i blinkers, går det!?

527 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
Jag tänkte  byta ut mina blinkers mot dioder, men jag anar att elektroniken kommer ge felsignaler då, eller få relät att blinka för fort, eftersom det inte blir samma motstånd som med en glödlampa.

Någon som vet hur det är med Skoda Fabia, kan man montera dioder i deras blinkers utan att det blir knas?

någon som kan tipsa om en site/ebay el dyl som säljer dioder med inbyggda motstånd!?

http://shop.textalk.se/shop/4847/img42/h4842/1644842-rescaledpic-300x300.jpg

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
2 juli 2009
Bara att köpa motstånd å lödda dit på kabeln!

527 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
Känns lite mekigt, särskilt om man vill gå tillbaka till vanliga glödlampor i framtiden. Jag känner att jag inte vill kapa och löda om kontakter på en 2 år gammal bil med bara 2500mil på mätaren heller, för ny för sånna "bonntrim".
Det bästa vore ju om det fanns dioder med inbyggda motstånd.

332 Inlägg
2 juli 2009
Biltema har ju ett relä som är till för jusst diodlampor till blinkersen .. men frågan är om dom passar så pass nya bilar och hur kvaliten är på reläna. Annars tycker jag att det vore det smidigaste sättet, hellre det än att löda motstånd som sagt smile
Senast redigerat av foborg (2 juli 2009)

527 Inlägg
2 juli 2009
Trådstartare
foborg skrev:
Biltema har ju ett relä som är till för jusst diodlampor till blinkersen .. men frågan är om dom passar så pass nya bilar och hur kvaliten är på reläna. Annars tycker jag att det vore det smidigaste sättet, hellre det än att löda motstånd som sagt smile

Smart, men passar det en Fabia -07:a!?
Vart sitter relät på den bilen kan man undra...

332 Inlägg
2 juli 2009
Loffe123 skrev:
foborg skrev:

Smart, men passar det en Fabia -07:a!?
Vart sitter relät på den bilen kan man undra...

Det är ju det .. men kolla upp det iallafall smile

Sök