Dum fråga om MAN.

bemve Kyltekniker
5 juli 2009 · 166 Inlägg

Tjena, jag ska dra ut å jobba imorn å köra en man tgx som jag ALDRIG gjort, så nu undrar jag om nån e sugen på å instruera mig hur denna låda fungerar då jag hört att den e "halv-automatisk" och väldigt olik scania och volvo som jag bara kört innan. Tack på förhand.

DusanMandick Random Hero
5 juli 2009 · 4 047 Inlägg

är de inte en form av sekventiell låda i dom ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Grabber Dagdrömmare
5 juli 2009 · 2 836 Inlägg

Vad jag vet så använd kopplingen bara vid start o stop o det ska sitta en knapp som skall användas vid växling...
Kolla i boken när du är i bilen.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
FireTraXX DFFL
5 juli 2009 · 9 020 Inlägg

Jag har en TGM med automatlåda, vet inte om det är samma låda dock.
Men allt jag behöver göra är att vrida på vredet så det kommer till D. (Om jag ska framåt)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/10265/693104_b1u1lq.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
HemuleN
5 juli 2009 · 94 Inlägg

Är det inte så att du använder kopplingen vid start och stopp och sen vid växlingar så har du en knapp på spaken som du trycker in så kopplar den ur och varv-matchar till den växel du lägger i... Har för mig att visa MAN-bilar har den varianten iaf.

Grabber Dagdrömmare
5 juli 2009 · 2 836 Inlägg

HemuleN skrev:
Är det inte så att du använder kopplingen vid start och stopp och sen vid växlingar så har du en knapp på spaken som du trycker in så kopplar den ur och varv-matchar till den växel du lägger i... Har för mig att visa MAN-bilar har den varianten iaf.

Så krångligt det låter wink Snart för jag min efterlängtade bil med Opticruse big_smile

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang