3824
Sök

Högtryckspumpen låter vid kallstart på min golf -09-

10 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Hej jag vänder mig hit då jag inte får något vettigt svar från Dinbils verkstäder!
När jag startar bilen på morgonen eller efter att bilen stått ca: 6 timmar eller mer så hörs det ett kraftigt skrammel från bilen. Verkstadskillarna säger bara att det "ska" låta så och det finns fler bilar som låter likadant. Men det är bara TSI motorn med högtryckspump som låter så säger som. Skrammlet verkar komma från den pumpen som dom säger och ljudet låter under hela bilen oxå, ungefär som att avgassystemet sitter löst låter det som.
Men efter ca: 10-20 sekunder så blir den tyst och går som vanligt. Dom påstår att den ska låta så och att den låter så tills den har byggt upp trycket klart.
När jag köpte bilen så var den helt ny och lät ingenting, ljudet kom efter ca:280 mil, vilket är ganska konstig enligt mig.... Så om någon har något förslag på vad det kan vara som låter i pumpen eller övrigt så är jag tacksam.

H/en lite missnöjd golfägare   sad

164 Inlägg
6 juli 2009
åk till annan verkstad och kolla vad de säger? och nämn inte att du redan haft den inne på dinbil? om den inte har varit inne på garanti på detta redan för då ser den andra verkstaden det på datorn såklart

mvh

10 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Jo den har varit inne med garanti. Men vadå tror du dom struntar i det då?

Sök