Volvo 850 T5(2.0) Laddar inte rätt!

Dawee
15 juli 2009 · 194 Inlägg

Hej! Chippade bilen med ett autotech chip(Från privatperson)

Bilen går bättre än innan chippning. men laddar ändå inte mycket mer än orginal, runt 0.7 bara... Man känner turbon inte laddar fullt när man kommer upp i dem högre varvtalen(går mot 7000rpm utan problem)
Jag borde ju kunna ladda minst 1.0 tycker man ju iallafall!

Har provat en annans chip men samma syptom uppstod..
¨
Vågar man skruva på wg stången? Vad tror ni det är för fel?

Marlboroman
15 juli 2009 · 8 233 Inlägg

Katalysator som är på väg att sättas igen, nån slang som läker, wg-fjäder som börjar bli slö, kassa tänddelar, det är bara att börja fundera på dem punkterna och leta.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Dawee
15 juli 2009 · 194 Inlägg

Slang som läcker - Check
Wg Fjäder - Kollar upp
Kassa tänddelar - Allt är nytt, tändstift, roter fördelare och tändkablar

Xoff Volvo tönt... =)
15 juli 2009 · 2 344 Inlägg

Marlboroman, jag läser i fler å fler av dina inlägg att det är katten som börjar bli full... går det att åtgärda eller är det ny katt som gäller?

eller skruva bort å fylla med industriavfettning å låta verka ett tag? blåsa ur med tryckluft?

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Dawee
16 juli 2009 · 194 Inlägg

Finns det nått sett att kolla om man kan ladda mer? Typ koppla ut magnetventilen eller något liknande?
Eller ännu bättre, det finns ingen här i göteborgstrakten som har lust att hjälpa mig? Eller iallafall försöka? Vore helt toppen!smile

David Ribeck

Pinnenpabacken
16 juli 2009 · 402 Inlägg

Dawee skrev:
Finns det nått sett att kolla om man kan ladda mer? Typ koppla ut magnetventilen eller något liknande?
Eller ännu bättre, det finns ingen här i göteborgstrakten som har lust att hjälpa mig? Eller iallafall försöka? Vore helt toppen!smile

David Ribeck

Vill inte rekommendera det, men du kan ju prova att pysa upp laddet om du har kollat
allt annat.wink

Marlboroman
16 juli 2009 · 8 233 Inlägg

Xoff skrev:
Marlboroman, jag läser i fler å fler av dina inlägg att det är katten som börjar bli full... går det att åtgärda eller är det ny katt som gäller?

eller skruva bort å fylla med industriavfettning å låta verka ett tag? blåsa ur med tryckluft?

Det som händer är att cellerna inuti har börjat kollapsa, och det enda sättet som finns för att få nå flöde igen efter det är att ta ett spett och hugga sönder keramiken. Så om den blir ingensatt eller kollapsar så har man bara 2 val, rensa eller byt.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang