3256
Sök

Audi s2 -92 rycker vid belastning.

Däcknötare
82 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Min Audi s2 har börjat tveka lite när man gasar på, hände första gången igår. Jag gasade på som vanligt, växlade till 3:an och höll stumt och sen fyran, det var då den började huckra, när jag började få ladd och kom upp till typ 4-5000rpm. Kändes typ som att den inte fick nog med soppa..
Sen idag hände det så också, nu redan på de låga växlarna..
Det händer endast om man gasar fullt, gasar man lungt så rycker den inte.

Vad kan det vara tro? Bilen är original utom öppet filter och chip, vet ej vad de är för chip tyvärr. Ska ge 260 hk enligt tidigare ägare.

Är ganska ny på audifronten, men har lagt märke till att vid wastegaten ska det sitta nåt som jag antar är laddtrycksregleringen, sitter på värmeskölden där.. Den är bortplockad i alla fall, men jag har sett på andra s2or här på garaget att de är bortplockade, är det nån standardgrej att plocka bort på dom?

Däcknötare
82 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Var ut och körde idag, körde lite långkörning på e4an och då gick den hur bra som helst.. Men sen kom jag tillbaks in till stan och då började den gå dåligt precis som igår.. ingen som har nån idé?

371 Inlägg
16 juli 2009
Kanske är dags att gå över och serva lite tänddelar. dvs. stift och tändhattar.
Kan vara ¨nå annat med , men man måste väl börja någonstans;)

Däcknötare
82 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Jo jag ska göra en liten service på den.. Men det känns så konstigt att de skulle va nå sånt om det bara är ibland.. hmm Idag gick den hur bra som helst..

377 Inlägg
18 juli 2009
som need_4_boost sa så låter det som tänddelar, stift och hattar, men låter nästan mer som spolarna tycker jag faktiskt

Däcknötare
82 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Hittade ett kvitto från förra ägaren, bränslefilter och ttändstift är bytta för 3 år sedan.. så frågan är ju om man ska måsta byta det igen?

Allfixare
1 475 Inlägg
19 juli 2009
Hej, har haft 4st S2,or så jag är lite erfaren iaf. Låter som 3 saker det kan vara.

1. Kolla stiften dessa bilar är väldigt känsliga på stiften, det SKA vara originalstift annars kan dom bli kinkiga, kan även vara så att tändkablarna börjar bli till åren, samma symptom som med stiften byt dessa med. kostar en slant men kan vara värt det i längden!

2 LUFTLÄCKAGE! bilen är 17 år gammal, slangar å dyl torkar sönder, gör ett trycktest och se om den läcker nånstans. kan vara allt från dom stora slangarna på tryckrören till små vacumslangar till o-ringen som sitter mellan IC och balken fram bakom stötfångaren.

3 soppafiltret. Även om det är bytt för 3år sedan så är det säkerligen 17 år gammal skit som byggts upp i tanken, byt det igen bara för att!

Sen kan det såklart vara andra saker med, men här har du lite saker att börja med iaf. Lycka till!

Däcknötare
82 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Okej, jag ska kika på de där, börjar med å byta stift å filter, luftläckage känns inte så troligt, då det inte händer jämt, ibland går den hur bra som helst som sagt..

Sök