2709
Sök

BMW 5 serie frågor

285 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Hej nu är de så att man lyckats lägga familjens volvo på taket och är på köp jakt efter en bil.
Är sugna på bmw 5 serie årsmodell 02-03-04 ca...jag undrar då fall de finns några kända sjukdomar,bra att veta,köp råd,va ca priset borde ligga på,dyra reprationer, ja vad man ska se upp med när man köper dem och om de finns några vanliga fel...mvh andreas
Senast redigerat av ante850r (21 juli 2009)

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
21 juli 2009

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
21 juli 2009
autopower har metervis med info om all vad gäller e39. prova där

2slow

dARKiE
5 031 Inlägg
21 juli 2009
(kaross E39)

Vanligt fel skakar i ratten när man bromsar, = skeva bromsskivor fram (tung bil).

Helt Underbar bil att köra, långa körsträckor känns som 500meter, aldrig varit så nöjd med komfort osv när man skaffade 525:an.  Dricker 0.85 / landsväg motorväg, 0.95 stadskörning. (går efter min egna 525:a)

Rep osv, har jag ingen aning om. Då jag gör det mesta själv. Men delar kostar väl ca 100kr mer än till tex volvo. Så inte så farligt (om det inte handlar om elektronik grejor osv) då kan det nog sticka lite. smile

Pris beror på utrustning och motorval..,

Kan bara säga att kör på en 5 serie, men helst inte under 525; (tycker personligen dem lite mindre motorvalen är tråkiga att köra.. saknar knuffen när man trycker gasen..) helt underbara bilar, allt jag har att säga smile

Sen -03, -04 kom ju E60/61..
Så vet inte riktigt vilken av karosserna du tänkte på.

Men han jag köpte min E39:a av uppgraderade sig till E60 520 och saknar sin E39.. tycker den gamla var bättre..   Men det är väl lite personlig åsikt som spelar in..
/mvh skog
Senast redigerat av Darkie (21 juli 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Allmänt envis
12 512 Inlägg
22 juli 2009
Darkie skrev:
(kaross E39)

Vanligt fel skakar i ratten när man bromsar, = skeva bromsskivor fram (tung bil).

Helt Underbar bil att köra, långa körsträckor känns som 500meter, aldrig varit så nöjd med komfort osv när man skaffade 525:an.  Dricker 0.85 / landsväg motorväg, 0.95 stadskörning. (går efter min egna 525:a)

Rep osv, har jag ingen aning om. Då jag gör det mesta själv. Men delar kostar väl ca 100kr mer än till tex volvo. Så inte så farligt (om det inte handlar om elektronik grejor osv) då kan det nog sticka lite. smile

Pris beror på utrustning och motorval..,

Kan bara säga att kör på en 5 serie, men helst inte under 525; (tycker personligen dem lite mindre motorvalen är tråkiga att köra.. saknar knuffen när man trycker gasen..) helt underbara bilar, allt jag har att säga smile

Sen -03, -04 kom ju E60/61..
Så vet inte riktigt vilken av karosserna du tänkte på.

Men han jag köpte min E39:a av uppgraderade sig till E60 520 och saknar sin E39.. tycker den gamla var bättre..   Men det är väl lite personlig åsikt som spelar in..
/mvh skog

Tja, en del delar är dyrare (tex avgas, svindyrt till Bmw) men många är billigare. Vissa väldigt mycket billigare (främst karossdelar). Oavsett så kan man sammanfatta det som att delarna är lika dyra, brukar bli så om/när man försöker räkna ut ett snittpris.

Men glöm inte att Bmw är avsevärt billigare att underhålla. På 6000mil kostar en Volvo S60 tre gånger så mycket som en Bmw E46 med 6a, enligt Teknikens världs undersökning. I storbilsklassen var Bmw 5-serie E39 billigast, men hur mycket det skiljde till S80 minns jag ej.

Men håller med Darkie om att det är underbara bilar smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök