3033
Sök

airbag hur får man bort den

1 813 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
Hej..
jag har airbag i min Opel Calibra 94 v6a
och jag ska sätta på en "sport ratt" gillar inte opel orginal :S

men vad kan det kosta att kopla bort airbagen
eller om man kan göra det själv och hur gör man det lättast??

sägs ju att om man plockar bort ratten själv ska man sätta nått band runt ratten så den inte slår ut? :S

någon som kna detta lr har gjort det... eller vet ungefär pris på vad det kostar på verkstad så säg gärna till...

MVH !

Åk före du så väntar jag på dig där..!

2 652 Inlägg
31 juli 2006
när jag tog bort på min förra e36 så koppla jag ur batterit 1 timme sen var de bara byta ratt

1 813 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
jasså okay?
men lyser inte lampan på instrumen panelen att den e bort koplad..
man kan ju plocka ner hela det med å slänga bort lampan!!

vill bara ha bort ratten och få dit en ny..
:S

2 652 Inlägg
31 juli 2006
jo de gör den ,, så plockar man bara ur lampan  .sen på bes så sätter du tillbaka ratten \lampan

1 813 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
jo det e klart...

tror du dom säger något på bes?
efter som lampan inte lyser så sätter man ett klister märke på ratten airbag tongue hehe

får la ut å prova :S kan ju inte gå mer än åt helveta bara tongue

2 652 Inlägg
31 juli 2006
dom tycker inte om när de lite lyser AIRBAG när tändningen sätts på.

men klart de går o komma undan ,, jag körde igenom min utan både abs lampa och airbag . dock var de för något år sen men jag tror inte de spelar någon roll

1 813 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
men plockar man bort lampan så lyser det ju inte då märker dom nog inte det smile

kan alltid prova ju tongue hehe

2 652 Inlägg
31 juli 2006
dom vet mkt väl vilka lampor som ska lysa när tändning sätts på. men har man tur så har man

1 813 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
hehe jo det e sant smile !!

Administratör
11 962 Inlägg
31 juli 2006
Vet ej hur man får bort airbagen, men personligen tycker jag det är tråkigt att du vill riskera ett sönderslaget ansikte, alternativt att hamna under jord för en sportratt. Jag hade inte gjort det iallafall...

Tänk efter en extra gång bara. Den finns där av en anledning.

Mvh.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
31 juli 2006
tänkte precis det som chrizz sa, tänk till en extra gång innan du gör något...
Senast redigerat av Bullo (31 juli 2006)

man lever bara en gång så lev väl!

1 813 Inlägg
31 juli 2006
Trådstartare
har tänkt på det med.. men därför ska det ju bli verkstad som gör det :S

ska byta pga att den som sitter i nu e så sliten så att skinnet på ratten har släppt.. !!

inte det snyggaste.. :S

men ville veta typ pris vad det skulle kosta på verkstad för prata med en inne på Opel han sa runt 3000:- för att bara kopla ur den.. låter ju rätt mkt :S

Mental retard :D
98 Inlägg
1 augusti 2006
har en hel del polare som velat ta bort sin airbag och dom har kollat på MÅNGA företag. Nä, vi monterar inte bort airbags... inte många som gör det nu för tiden pga risken att den smäller. (inte ens tillverkarn). men där ska finnas en kontakt som utlöser den vid en krock så du kan ju alltid lägga ett lackan i bilen o sen lägga utlösa skiten så skadar du itne dig iaf. lycka till

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

Zoom Zoom
381 Inlägg
1 augusti 2006
Jag köpte en bok på (biltema) om styling och där stog de blandannat hur man tar bort airbagen och hur man sätter dit den nya sport ratten plus hur man får airbag-lampan att fungera som vanligt

Power is Nothing Without Control

755 Inlägg
2 augusti 2006
slå en slägga i fonten så slipper du vara rädd för att den ska utlösas i ditt ansikte!!

1 813 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
Kanske så man gör på en saab efter som den inte ens har en airbag som funkar...  men vi andra som har såna snygga bilar behöver inte göra på det viset.. !! tyvärr.. men smäll din i ett träd så kanske du kan köpa dej en riktig bil ist

755 Inlägg
2 augusti 2006
har inte någon i min bil vill visseligen inte ha en men man har erfaren het i hur man tar bort såna men gör det inte till folk!!

Amatör
444 Inlägg
2 augusti 2006
vill koppla bort min fickl se massa skrämmande filmer på körskolan o deras tips var att koppla ifrån airbagen om sådan finns

231 Inlägg
2 augusti 2006
Det är ok att besiktiga med airbaglampan lysande om man nu skulle komma på den befängda idén att ta bort det mest skyddande i en bil vid en krock framifrån. Det ska dock gå att släcka lampan med hjälp av ett motstånd som varierar beroende på bilmodell...

Info från Bilprovningen...

http://www.bilprovningen.se/externt/bpw … nt&m=2

Sök