Saab 9-3ss Maptun Performance

albino
28 juli 2009 · 23 Inlägg

Tänkte snart införskaffa mig bil igen, vill dock ha lite tips på sport filter samt "Avlastningsventiler" dumventiler.
Gärna länkar till ljud så man kan lyssna och sedan bestämma sig.

Info om bilen som kanske är bra att veta.

Saab 9-3 ss Aero Maptun -05
Effekt och prestanda 303 hk / 420 nm
Motor Gröna spridare.
16t turbo.
3" downpipe med sportkisse.
Ferrita 2,5" halvsats
Hirsch intercooler

Tack på förhand smile

AeroMalm BMW fantast
28 juli 2009 · 1 172 Inlägg

Går det ens att ha dump på nyare saabarna? gick inte på min 93 aero -01 iaf. Vet att vissa har lyckats utan att få motorlampan tänd, men det är väl samma på 05orna kan jag tänka mig.

ska man rekomendera nån dump till saab så är det väl en sekventiell just för saab som finns på speedparts. (vissa fungerade den på ju)
Kn filter gillar jag bäst. äldre omtalat märke litar jag på.

Har du en bil på G med den specen du skrivit, elr ska du köpa en orginal och montera allt det?
Känns som om det skulle vart lättare att köpa bilen först och sen skriva specen på den, och inte på en som du har kollat på som kanske inte blir äffär av.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Hamilton
28 juli 2009 · 8 865 Inlägg

Misstänker att det är en Röd SS, skippa öppet filter och dump så håller det bättre. Varför förstöra något som redan fungerar.......

Fotograf på tierpidag.se
Jimmu
28 juli 2009 · 744 Inlägg

AeroMalm skrev:
Går det ens att ha dump på nyare saabarna? gick inte på min 93 aero -01 iaf. Vet att vissa har lyckats utan att få motorlampan tänd, men det är väl samma på 05orna kan jag tänka mig.

ska man rekomendera nån dump till saab så är det väl en sekventiell just för saab som finns på speedparts. (vissa fungerade den på ju)
Kn filter gillar jag bäst. äldre omtalat märke litar jag på.

Har du en bil på G med den specen du skrivit, elr ska du köpa en orginal och montera allt det?
Känns som om det skulle vart lättare att köpa bilen först och sen skriva specen på den, och inte på en som du har kollat på som kanske inte blir äffär av.

Dumpen du nämner passar bara till T7 motorerna va?

Bjork OEM <3
28 juli 2009 · 6 957 Inlägg

Hamilton skrev:
Misstänker att det är en Röd SS, skippa öppet filter och dump så håller det bättre. Varför förstöra något som redan fungerar.......

Instämmer tongue Känns som om det är den SS:en som "Sportsedan" pilla lite med
http://www.garaget.org/?car=134805

Jag vet inte hur 16t turbon ser ut men SS:en har ju intgrerad AV på turbon.

Köp först, fråga Maptun sen istället.

OEM <3
albino
28 juli 2009 · 23 Inlägg

den är redan montera och färdig smile

AeroMalm BMW fantast
28 juli 2009 · 1 172 Inlägg

Jimmu skrev:

AeroMalm skrev:
Går det ens att ha dump på nyare saabarna? gick inte på min 93 aero -01 iaf. Vet att vissa har lyckats utan att få motorlampan tänd, men det är väl samma på 05orna kan jag tänka mig.

ska man rekomendera nån dump till saab så är det väl en sekventiell just för saab som finns på speedparts. (vissa fungerade den på ju)
Kn filter gillar jag bäst. äldre omtalat märke litar jag på.

Har du en bil på G med den specen du skrivit, elr ska du köpa en orginal och montera allt det?
Känns som om det skulle vart lättare att köpa bilen först och sen skriva specen på den, och inte på en som du har kollat på som kanske inte blir äffär av.

Dumpen du nämner passar bara till T7 motorerna va?

ja det är mycket möjligt. därför jag fråga om det ens går att ha öppen dump på nyare saabar. kan ju inte tänka mig att dom har gått tillbaka till T5 styrningen.. hehe

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Bjork OEM <3
28 juli 2009 · 6 957 Inlägg

AeroMalm skrev:

Jimmu skrev:

AeroMalm skrev:
Går det ens att ha dump på nyare saabarna? gick inte på min 93 aero -01 iaf. Vet att vissa har lyckats utan att få motorlampan tänd, men det är väl samma på 05orna kan jag tänka mig.

ska man rekomendera nån dump till saab så är det väl en sekventiell just för saab som finns på speedparts. (vissa fungerade den på ju)
Kn filter gillar jag bäst. äldre omtalat märke litar jag på.

Har du en bil på G med den specen du skrivit, elr ska du köpa en orginal och montera allt det?
Känns som om det skulle vart lättare att köpa bilen först och sen skriva specen på den, och inte på en som du har kollat på som kanske inte blir äffär av.

Dumpen du nämner passar bara till T7 motorerna va?

ja det är mycket möjligt. därför jag fråga om det ens går att ha öppen dump på nyare saabar. kan ju inte tänka mig att dom har gått tillbaka till T5 styrningen.. hehe

Om de ändå vore så väl roll neä de är väl samma "regler" som gäller T8 som T7

OEM <3
jojjekaa
28 juli 2009 · 60 Inlägg

albino skrev:
Tänkte snart införskaffa mig bil igen, vill dock ha lite tips på sport filter samt "Avlastningsventiler" dumventiler.
Gärna länkar till ljud så man kan lyssna och sedan bestämma sig.

Info om bilen som kanske är bra att veta.

Saab 9-3 ss Aero Maptun -05
Effekt och prestanda 303 hk / 420 nm
Motor Gröna spridare.
16t turbo.
3" downpipe med sportkisse.
Ferrita 2,5" halvsats
Hirsch intercooler

Tack på förhand smile

Antar det är denna?

http://www.blocket.se/ostergotland/Saab … 22&w=3

albino
28 juli 2009 · 23 Inlägg

Bjork & jojjekaa huvudet på spiken smile

Bjork OEM <3
29 juli 2009 · 6 957 Inlägg

jojjekaa skrev:

albino skrev:
Tänkte snart införskaffa mig bil igen, vill dock ha lite tips på sport filter samt "Avlastningsventiler" dumventiler.
Gärna länkar till ljud så man kan lyssna och sedan bestämma sig.

Info om bilen som kanske är bra att veta.

Saab 9-3 ss Aero Maptun -05
Effekt och prestanda 303 hk / 420 nm
Motor Gröna spridare.
16t turbo.
3" downpipe med sportkisse.
Ferrita 2,5" halvsats
Hirsch intercooler

Tack på förhand smile

Antar det är denna?

http://www.blocket.se/ostergotland/Saab … 22&w=3

Inte för att låta negativ på ngt sätt men vad är det för idiot som kör upp bilen så i gräset för att ta kort? tongue
BTW: 2 översta korten är från föregående ägarna i Trollhättan wink

Senast redigerat av Bjork (29 juli 2009)

OEM <3
Losgard
29 juli 2009 · 1 688 Inlägg

Bjork skrev:

jojjekaa skrev:

albino skrev:
Tänkte snart införskaffa mig bil igen, vill dock ha lite tips på sport filter samt "Avlastningsventiler" dumventiler.
Gärna länkar till ljud så man kan lyssna och sedan bestämma sig.

Info om bilen som kanske är bra att veta.

Saab 9-3 ss Aero Maptun -05
Effekt och prestanda 303 hk / 420 nm
Motor Gröna spridare.
16t turbo.
3" downpipe med sportkisse.
Ferrita 2,5" halvsats
Hirsch intercooler

Tack på förhand smile

Antar det är denna?

http://www.blocket.se/ostergotland/Saab … 22&w=3

Inte för att låta negativ på ngt sätt men vad är det för idiot som kör upp bilen så i gräset för att ta kort? :P
BTW: 2 översta korten är från föregående ägarna i Trollhättan wink

Någon som sett för mycket på internet och testat själv, 5e bilden har han inte ens fått med hela bilen på. lol

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
29 juli 2009 · 325 Inlägg

om det är gjort av MapTun så lär det vara bra grejor i bilen och bara att slå till smile

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang