2212
Sök

Artikel nummer till gasspjäll golf -01

3 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
hej.

har en golf 1.6 -01 som har varit inne på verkstaden nu ett antal gånger pga att motorlampan och epc lampan har tänds .nu senast hittade dom felet som var någon avgas givare motor av något slag som hade skickat vidare avgaserna till dessa olika givare och förstört dom.dom har bytt nu lamdasondsgivare,luftmängsgivare,kanske någon fler oxå.
nu har tydligen avgasspjället kläggat igen pga denna givare oxå.
tänkte hitta ett beg. spjäll.hade inte lust att betala 4000 för ett nytt spjäll.
vart hittar jag det? har kollat på bildelen men hittar inte gasspjället där skulle nog behöva nummret på delen .fick ett nummer från verkstaden men det funkade förstås inte.
är i "lite" behov att få iordning snabbt bilen så om någon visste det så vore det kanon!!!

4 506 Inlägg
30 juli 2009
Spjäll huset går att rengöra. Så det behöver du kanske inte byta om du har lite tur.
//Wallis
Senast redigerat av _Wallis_ (30 juli 2009)

Kan du andas kan du dö.

3 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
dom har tydligen konstaterat att det är för förstört för att regöras.

4 506 Inlägg
30 juli 2009
Det kostar ingenting att prova att rengöra det, Lika bra att se efter själv.
Vissa gillar att mjölka pengar vettu..
//Wallis

Kan du andas kan du dö.

3 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
jo det är sant smile men jag har sett det själv och det såg inte så hoppfullt ut.dom har provat att rengöra utan resultat.det är tydligen någon potentiometer som har pajat.så man kanske får bita i det sura äpplet o köpa nytt.
Senast redigerat av jonton (30 juli 2009)

4 506 Inlägg
30 juli 2009
Då e det Spjäll-läges givaren du ska byta, = du behöver nog inte byta hela gasspjället?
Rätta mig ngn om jag har fel, Vet inte om det är "allt i ett" på Golf..

Kan du andas kan du dö.

Sök