2296
Sök

Tjuter som f*n när man gasar från bakdelen (Volvo 740)(ännu ej löst!!!:( )

62 Inlägg
9 november 2008
kan man inte justera spel mellan pinjong/ kronhjul alltså axiellt?
kuggflankspel.....
Senast redigerat av vw_johan (9 november 2008)

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
28 november 2008
Vibrerar det när du kör? Balansvikter på däcken kanske är ett måstE? tongue
Tjuter det när du gasar? Generatorremmen e kass byt förekommer som tjutande och skrikande ljud
Haha nämen som alla övriga sagt, byt bakaxel rengör och fyll i ny fin olja så mycket du kan..
Vår skrot i hbg tar bara 400-500.- för en bakaxel dock några kronor dyrare nu då du har ABS så man måste köpa en givare, eller du har det redan?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

4 Inlägg
20 juli 2009
vore fint å få veta vad som hände.
Det hade lika gärna kunnat vara jag som startade tråden, har exakt exakt samma problem och kan f-n inte lokalisera det. Gjorde precis samma grej, skaffade ny bakaxel utan bättre resultat. Känns osannolikt att man skall få en annan bakaxel med samma fel.

Någon som vill köpa en bil?

NissanMotorsport
20 juli 2009
ingen broms som ligger på då? tjuter så in i helvete från mitt vänstra framdäck på 200an, fast även när ja inte gasar..  och är helt 100 på att det är bara för bromsen ligger på..

664 Inlägg
20 juli 2009
Hur går det för dig? Har du kommit någon vart? Lever det om på varje växlar? Är du säker att det är bakaxel och inte växellåda?

152 Inlägg
28 juli 2009
Jag fick samma fel på min 740 turbo som jag hade, låg i 90 typ och heltplötsligt började det tjuta från bakaxeln. Det jag gjorde va att jag bytte olja, sen slutade det, dock var den axeln agadiffad!  Lycka till

906 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Tjena, trodde denna tråd dog ut för länge sedan, bilen är såld, såldes som den var eftersom jag ej fann felet, men killen som köpte den svetsade tydligen bakaxeln och ljudet försvann, så troligtvis fick jag en lika kass bakaxel som satt på, tråkigt nog.

=)

Sök