2677
Sök

Larm i 850in, hur funkar det?

NissanMotorsport
29 juli 2009
Trådstartare
Idag fick jag veta att ja hade larm på min 850, mitt i smiten på en ikea parkering också, bilen börjar tjuta och jag har ingen aning om hur jag får av det, mjahapp, alla glor och jag springer runt där och ska låsa upp och testa men icke tongue

Jag har ingen dosa till, utan bara en nyckel och handtaget till skuffen krånglar, det går segt.. om jag bara öppnar och stänger skuffen normalt och ska låsa, så kan låset låsa upp direkt efter hela tiden när man försöker låsa då, och inget larm finns.. men så testade jag och trycka tillbaka handtaget till skuffen tills det tog stopp och slog igen den.. då funkar låset som det ska och tydligen hoppar larmet igång.. 

antagligen så hoppar inte skuffen i riktigt när jag stänger den, men hoppar rätt om ja rättar till handtaget.. och då hoppar larmet igång.. men inte när ja inte stänger den helt, men skuffen glappar alltså inte..

så om jag låser skuffen genom att dra tillbaka handtaget och låser bilen.. sen när jag öppnar med nyckeln så går larmet, hur får jag av det? utan att låsa upp skuffen och stänga den i felaktigt läge?..

gah, hoppas ni förstår vad jag menar.. har lite svårt för att förklara saker å ting.. så ha lite överseende me det och försök förstå iaf smile hehe..

1 043 Inlägg
30 juli 2009
Kolla om det sitter en säkring som bara går till larmet, prova att koppla ur den och testa sedan att c-låset funkar.

Sök