Megasquirt 2 3.57

940soder
31 juli 2009 · 11 Inlägg

tja
Nu ska jag koppla in ett ms för första gången i min 940 (b230f,men turbo), men har lite frågor till er som kan det här wink Vill koppla in det så simpel som möjligt och häls använda mig av dom flesta original givarna. Så nu tänkte jag höra om nån har kopplat in ett megasquirt 2 i nån slags volvo med typ lika dan motor som jag har, och har fått det funka relativt bra? för jag skulle behöva hjälp att få alla fall en hyfsad grund mappning så att bilen startar efter jag har kopplat in det och om nu nån har lust att beskriva med hjälp av bilder,text hur jag ska koppla in det så vore jag väldigt tacksam om ni skriver. tack för hjälpen i för väg! big_smile

Aga_Diff Bärs!
31 juli 2009 · 3 456 Inlägg

www.megasquirt.se
Där finns allt du behöver veta.
MVH

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
940soder
31 juli 2009 · 11 Inlägg

http://megasquirt.se/index.php?page=v3-0 äre det här schemat jag ska gå efter ? går det att använda original Spjällägesgivaren och trigger wheel som sitter på 940? :)mvh

Senast redigerat av 940soder (31 juli 2009)

945TurboMS
31 juli 2009 · 261 Inlägg

940soder skrev:
går det att använda original Spjällägesgivaren och trigger wheel som sitter på 940? :)mvh

Spjällgivaren går inte å använda..  ta en från 850 istället
Triggern borde gå att använda, och mest troligt även givaren till den!

jag vet inte hur 3.57 är ihoplött, men på vanliga MS som man löder själv får man välja om man ska trigga från VR eller induktiv givare!
Jag är nybörjare precis som du, och all info finns på megasquirt.se
Dessutom finns det ett forum där som du kan ställa frågor i tongue

EDIT: Troligtvis är det schemat för v3 du ska gå efter....

Senast redigerat av 945TurboMS (31 juli 2009)

940soder
1 augusti 2009 · 11 Inlägg

okej tack va bra, då vet jag tongue men har kollat lite noggrannare på det där schemat nu och på pinne 36 så är det en sladd som det står tänd modul på? men det kan väl inte gå att använda den som redan finns på bilen eller?, måste jag köpa nån annan? hmm
http://megasquirt.se/index.php?page=v3-0

Senast redigerat av 940soder (1 augusti 2009)

945TurboMS
1 augusti 2009 · 261 Inlägg

Orginal modul borde gå att använda.
Om  du inte redan har ett, skaffa ett kopplingsschema till bilen så du kan kolla hur sånna saker är kopplade....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang