3599
Sök

Vart ska ja sätta brytaren till absen?

Försöker iaf
1 998 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Ska fixa en knapp/brytare så ja kan välja om den ska va på eller inte men har inte riktigt klurat ut vart ja ska sätta den. Ringa in den kabeln ja ska sätta den på så vore de bra

Stor bild
http://i29.tinypic.com/4j7xgn.jpg
http://i29.tinypic.com/4j7xgn.jpg

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Försöker iaf
1 998 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Ingen?

4 001 Inlägg
15 juli 2009
orkar inte titta på schemat men sätt den efter säkringen till ABS:en så blir det bra

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

8 156 Inlägg
15 juli 2009
kolvas skrev:
orkar inte titta på schemat men sätt den efter säkringen till ABS:en så blir det bra

Känner ABS:en av att den varit avstängd eller inte? Så att man slipper en irriterande lampa som lyser, menar jag?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
15 juli 2009
Phaetoon skrev:
Känner ABS:en av att den varit avstängd eller inte? Så att man slipper en irriterande lampa som lyser, menar jag?

Den lampan lyser när ABSen är avstäng men men kommer inte ihåg om den slocknar när den fått ström o bilen har stängts av/startas.
Dessutom kommer det att sparas som alla felkoder.

4 001 Inlägg
15 juli 2009
Grabber skrev:
Phaetoon skrev:

Den lampan lyser när ABSen är avstäng men men kommer inte ihåg om den slocknar när den fått ström o bilen har stängts av/startas.
Dessutom kommer det att sparas som alla felkoder.

På en del bilar som t.ex en del äldre VAG så slocknar lampan direkt när man slår på ABS:en igen medan på t.ex en del Mercedes så måste man stänga av bilen och starta den igen, men som Grabber skrev så sparas det som en felkod.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Försöker iaf
1 998 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Har en absgivare som strular å så fort givaren funkar så slocknar lampan. Eller man kanske måste stänga av tändningen å sen på.

Men vart bör ja sätta den? På den gröna kabeln på relät från tändningslåset?
Sitter ju en 8A säkring i relät till absen om ni kollat på schemat
Senast redigerat av Boostrider (16 juli 2009)

Sök