Montera isär backspeglarna

ralle_91
7 augusti 2009 · 254 Inlägg

hej ska lackera om mina back speglar och vill då få bort glaset först hur får man av de på en volvo 740?

snurbo_diesel Egen företagare
7 augusti 2009 · 864 Inlägg

om man vinklar glaset så mycket uppåt det går så finns inuti en skiva med 3hack på som man tar en mejsel och vrider på, då släpper glaset och om det är värme i också så sitter det 2 kablar, om man vill ha isär mer så sitter det några skruv som håller ihop allt.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
ralle_91
7 augusti 2009 · 254 Inlägg

snurbo_diesel skrev:
om man vinklar glaset så mycket uppåt det går så finns inuti en skiva med 3hack på som man tar en mejsel och vrider på, då släpper glaset och om det är värme i också så sitter det 2 kablar, om man vill ha isär mer så sitter det några skruv som håller ihop allt.

tack fick av glaset kan man dela på de andra två delarna också allstå där den går att svänga fälla in?

snurbo_diesel Egen företagare
7 augusti 2009 · 864 Inlägg

jadu det var en bra fråga, det borde ju gå iaf, kommer inte ihåg hur det ser ut riktigt där, var länge sen jag lackade en 740. men det går iaf att få loss ramen och baksidan så det borde gå att få isär resten på nått sätt.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
ralle_91
7 augusti 2009 · 254 Inlägg

hur får man bort ramen då?

snurbo_diesel Egen företagare
7 augusti 2009 · 864 Inlägg

har för mig den sitter skruvad, eller det kanske var clipsat runt, är som sagt länge sen jag hade isär en sån spegel, 5år sen eller nått, så jag ska inte säga till 100% att det går, men det brukar gå att dela det mesta.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
ralle_91
7 augusti 2009 · 254 Inlägg

okej tack löste de:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang