Seat Ibiza Signo 1.6 -00 (tickande ljud??)

GodaDraken76
9 augusti 2009 · 59 Inlägg

http://img188.imageshack.us/img188/608/bild01b.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/5872/bild02xtb.jpg

Bild Galleriet
http://img188.imageshack.us/gal.php?g=bild01b.jpg'

Kommer ett tickande ljud från där jag ringar in, och det ökar när jag kör fortare, vad gör den behållaren för något ?  :roll:
Samt det låter även på tomgång efter några sekunders uppstart
Det är väl någon form av vakuum behållare ?

Är det farligt att köra som det är nu ?
Vad måste bytas eller göras för att åtgärda felet ?

Tack

// André

Porsche 996 Turbo FS490 -01 - Såld
Corvette C6 Z06 -07 - Såld
Toyota Supra MKIV T78 Euro Spec -93 - Såld
GodaDraken76
9 augusti 2009 · 59 Inlägg

Nu på 60 vägen påväg hem från stranden, så flög tempmätaren till max, och jag fick stanna, och under bilen så har det runnit ut en jävla massa kylarvatten, frågan är hur det kom ur, för alla slangar såg hela ut.

Kanske var att kärlet inte var helt stängt ?
Vet inte om dom 2 sakerna har något med saken att göra.
Vad är den svarta behållaren ?

Kannistern eller vakuum behållare ?


Tack

// André

Porsche 996 Turbo FS490 -01 - Såld
Corvette C6 Z06 -07 - Såld
Toyota Supra MKIV T78 Euro Spec -93 - Såld
GodaDraken76
10 augusti 2009 · 59 Inlägg

Fick reda på av en mekaniker att det är en kolkanister samt man måste nog byta ut hela den.
Men kan den göra så att bilen kokar över som den gjorde ?

// Ulrik

Porsche 996 Turbo FS490 -01 - Såld
Corvette C6 Z06 -07 - Såld
Toyota Supra MKIV T78 Euro Spec -93 - Såld
vw___tompa Avstängd
10 augusti 2009 · 386 Inlägg

Har för mig att den svarta boxen har nått med avgasreningen att göra och den ska tydligen ticka. Har felsökt min 1.8t AGU motor och den visar inga felmeddelanden med vag-com. Kolla så du inte har vatten i oljan eller olja i vattnet, samt kolla runt även under om du hittar nått som inte verkar vara som det ska. MVh Tomas

GodaDraken76
10 augusti 2009 · 59 Inlägg

Tack Tomas,

Enligt min kompis så skulle bensinångorna gå in i den och den borde inte ha något att göra med att bilen kokade igår, är nog 2 olika problem.
Han sa även att den tickar, men den ska INTE ticka så sjukt högt att det hörs in i coupen när man kör normalt och det ökar sjukt högt när man kör snabbare och snabbare.

Frågan är ska man behöva byta ut hela den för att det ska sluta ticka ?
Eller bara bosch delen som sitter på den ?

Samt vad är det som gör att bilen inte tar emot kylarvatten, den bara skickar tillbaka det till kärlet ?

Tack

// Ulrik

Porsche 996 Turbo FS490 -01 - Såld
Corvette C6 Z06 -07 - Såld
Toyota Supra MKIV T78 Euro Spec -93 - Såld
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang