2610
Sök

Passat 99- 1,8t turbon tjuter efter byte.

3 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
råkade ut för motorras för nån vecka sedan.
lämnade in bilen för motorbyte, då konstaterade meken att även turbon va slut, så den byttes mot en begagnad.
Och då till mitt problem, han sa även att turbon kommer tjuta ett tag (ska typ köra in den eller nått sånt) men nu har jag snart kört 90 mil och den tjuter fortfarande som satan när man gasar..

jag börjar ana att nått inte står rätt till eller har jag fel? tips på va de kan vara?

10 287 Inlägg
12 augusti 2009
Köra in en turbo?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
vad vet jag. kan inte ett dugg om motorer. därför jag frågar?
säger bara de som meken sa och kan man inte så mycket så köper man de..
Senast redigerat av Heedan (12 augusti 2009)

551 Inlägg
12 augusti 2009
känns bilen slö? e motorlampan tänd?
montera loss slangen som går in i turbon från luftfiltret o känn på impellern om den glappar. ryker den ovanligt mycket? vitt eller blått?

You can't B serious, oh K

Supraman
2 300 Inlägg
12 augusti 2009
en tubo ska inte tjuta alls om den e frisk, oavsett om den e ny eller gammal

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

5 710 Inlägg
13 augusti 2009
Luftläckage kan vara en orsak till att en turbo tjuter. Eller så är den "nya" begagnade inte frisk....

MVH Jonas
..............

3 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
står man stilla och gasar på så är den rätt trött men sen hör man turbon tjuta och så drar den på.

Inga motorlampor är tända.

ska ta bort slangen och kolla de imorrn. den rycker inte det minsta.

men de låter som att den tjuter mindre efter att man har kört en stund på motorvägen.

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
13 augusti 2009
Kan det inte vara avgasläckage mellan grenrör/topp alt grenrör/turbo? Sprintrar kan låta så om det läcker avgaser där..

Sök