4792
Sök

Volvo 945 - Problem Lambdalampan lyser, Och motorn dör ibland under körning! Snabb hjälp uppskattas!

945 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Tjena

Farsan har en volco 945 som lambdalampan lyser på. Bilen Kan bara dö ibland under färd men sen startar den igen.
Vi fick ett tips om att det kan vara bränslerelät så det bytte vi men lamdalampan släcks inte ändå.
Jag har försökt att nollställa på den där felsökningsdosan för jag fick en felkod i hål 6 som var 1-4-4 Någon som vet vad den felkoden betyder?
Kan aven tillägga att det är ny lambdsond och ny luftmassemätare på den med.

Vet inte om jag la denna tråden rätt nu och jag sökte även lite men jag kunde inte hitta någon tråd som svarade på detta.

Snabb hjälp uppskattas!

MvH
//
Dennis

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

10 287 Inlägg
12 augusti 2009
144 är lastsignal från bränsleboxen som saknas eller är felaktig. Låter som glapp eller bränslebox som jävlas.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

945 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
Sharky skrev:
144 är lastsignal från bränsleboxen som saknas eller är felaktig. Låter som glapp eller bränslebox som jävlas.

/Göran

Okej, tack så mycket för svaret. Jag som inte är så insatt i sånt här. Vad kan man göra åt det och vart kan det vara glapp för någonstans?

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
12 augusti 2009
prova byt boxen märks direkt om de är nån skillnad

54 Inlägg
17 augusti 2009
Sickan_ skrev:
Tjena

Farsan har en volco 945 som lambdalampan lyser på. Bilen Kan bara dö ibland under färd men sen startar den igen.
Vi fick ett tips om att det kan vara bränslerelät så det bytte vi men lamdalampan släcks inte ändå.
Jag har försökt att nollställa på den där felsökningsdosan för jag fick en felkod i hål 6 som var 1-4-4 Någon som vet vad den felkoden betyder?
Kan aven tillägga att det är ny lambdsond och ny luftmassemätare på den med.

Vet inte om jag la denna tråden rätt nu och jag sökte även lite men jag kunde inte hitta någon tråd som svarade på detta.

Snabb hjälp uppskattas!

MvH
//
Dennis

hej

kod 144 är varning för låg signal i tempgivaren till kallstart systemet till boxen.

kolla denna, sitter under insugningsröret vid cylinder nr 3

Sök