3324
Sök

CTR -04 tickar efter service..

337 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
#1
Tjenare!

Som i topic. Tickar i V-tec efter en service utfördes. ligger man inte i V-tec låter den som vanligt.
Det som gjordes på servicen som skulle kunna ha med det att göra var oljebyte och att dom slängde på ett Honda S2000 oljefilter.
Har dom hällt på för dålig olja? Fått på fel filter?
Är lite orolig då jag kört med detta ett tag och först upptäckt det när jag stoppade i pluggen i avgasröret och kunde höra vettigt sad

Mvh


Stertman Motorsport AB
246 Inlägg
19 augusti 2009
#2
Hej!
Jag kan tänka mig att Du fått en väldigt tunn olja.
Att använda S2000 filtret är en bra idé då det är det bästa filter man kan använda på en CTR!
När gjordes ventil justeringen senast på bilen?
mvh Jimmy Särås

Stertman Motorsport
www.stertman.com
Din Audi, BMW, Lamborghini, Mini, Seat, Skoda, Porsche & Volkswagen specialist.

1 798 Inlägg
19 augusti 2009
#3
Är de inte hydrauliska lyftare på en ctr 04 dvs går ej o justera

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

807 Inlägg
19 augusti 2009
#4
fredde85 skrev:
Är de inte hydrauliska lyftare på en ctr 04 dvs går ej o justera

nej dom är mekaniska! Hur mycket har bilen åkt? Har det gjorts ventiljustering? vad är det för olja som är i? Finns det tillräckligt med olja? Kolla dessa grejer först

I'd rather die like a man, than live like a coward

337 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
#5
drazen_gti skrev:
fredde85 skrev:
Är de inte hydrauliska lyftare på en ctr 04 dvs går ej o justera

nej dom är mekaniska! Hur mycket har bilen åkt? Har det gjorts ventiljustering? vad är det för olja som är i? Finns det tillräckligt med olja? Kolla dessa grejer först

Tjenare!

Gått 10 000nu. Så vent.just. skulle inte göras denna servicen. ligger 5w-40 olja i den nu. Samma som jag hade innan. Tillräckligt med olja är det i den smile

Tror det är så att när jag hängde av downpipen för att byta motorbussningen fick jag inte dit den riktigt. Så när jag drar på flexar motorn å glappar där. Hoppas på att det kan vara detta jag hör som följer varvtalet.

Annars återkommer jag å gråter efter fler idéer från er tongue

Mvh


807 Inlägg
19 augusti 2009
#6
okej det ligger i rätt olja iaf... Kolla det med downpipen men jag har svårt att tro att det beror på det, då borde din motorlampa lysa också... Annars kan du kolla att det inte är plåtskydden runt grenröret eller kåpan över insuget som glappar, dom kan skapa alla sorters konstiga ljud. Lycka till iaf

I'd rather die like a man, than live like a coward

337 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
#7
drazen_gti skrev:
okej det ligger i rätt olja iaf... Kolla det med downpipen men jag har svårt att tro att det beror på det, då borde din motorlampa lysa också... Annars kan du kolla att det inte är plåtskydden runt grenröret eller kåpan över insuget som glappar, dom kan skapa alla sorters konstiga ljud. Lycka till iaf

Jag ska speja vidare å tackar för hjälpen! smile

Kan återkomma när jag hittat felet smile hoppas det inte e för jäkligt bara =/



Sök