Volvo 245 b230F dör?

swedahl
21 augusti 2009 · 148 Inlägg

Har en 245 -93 med en b230FB

Bilen har en förmåga att dö efter en liten stunds körning, och efter en stunds vila så startar den igen.
Sen upprepas det...

trode det var hallgivaren först, bytte, men det finns gnista när den dött?
Måste vara bränslet? Vaccum blir det inget och jag misstänker ngn bränslepump kanske?

Vad kan felet vara, o varför får jag vänta ca5min för att det ska gå igen?

MVH/ Tomas

Low´n´slow is da shit
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
21 augusti 2009 · 3 180 Inlägg

Gissar på bränslepumpsrelä eller liknande.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
swedahl
22 augusti 2009 · 148 Inlägg

Då jag inte har Heynes rep.bok så har jag lite problem att hitta bränslepumpsrelät.
Trodde den skulle sitta under instrumentpanelen, en liten kantig grön sak, men hittar inget?

Vart sitter den, o vad kan felet annaras bero på om relä bytet inte skulle fixa felet?

Tacksam för svar:D

Low´n´slow is da shit
Drönirettab
22 augusti 2009 · 21 761 Inlägg

Det gröna relät som brukar sitta under instrumentpanelen på förarsidan är till det mekaniska systemet, dvs K-Jet, på din bil borde relät (heter nog systemrelä) vara vitt och sitta på passagerarsidan någonstans bakom handskfacket mot torpedsidan. Styrboxen/boxarna sitter även där enligt bild i Haynes. smile

Har dock inte haft en så pass ny 240, har bara en 240-86.

81an
22 augusti 2009 · 566 Inlägg

Är nog bränslerelät, är det en spricka så åker det i sär när det blir varmt, och sen när du väntat en stund så kyls det ner och åker i hop.

swedahl
23 augusti 2009 · 148 Inlägg

Ska dra o skaffa ett nytt relä, så får jag hoppas att det funkar.

tack för snabba svar:D

Low´n´slow is da shit
Emelie_244
23 augusti 2009 · 375 Inlägg

Jag hade exakt samma fel på min 940. Vi bytte bränslerelät och sen har den funkat smile

Volvo S40 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang