Ventilknack även att de finns olja i min volvo 745 Glt 16v?!

Fia_
31 juli 2009 · 13 Inlägg

Vad kan det vara för fel?! Det hände efter att jag kört lite fortare, då när jag stannade så knackade motorn nått så oerhört o det fanns ingen olja i bilen då. Så jag fyllde på olja o trodde att problemet var löst men så var inte fallet. Vad kan ha hänt o vad kan man göra? Men det knackar inte lika mycket nu som då.

HJÄLP mig snälla! Det är en Volvo 745 Glt 16v.

Volvo V70 R (1997)
wange_82
31 juli 2009 · 164 Inlägg

men om du kört utan olja så har lyftarna med lite otur tagit skada... Om det inte va någon olja alls i motorn så har den ju garanterat gått med för lite olja ett bra tag, det är ju inte heller speciellt bra...

Audi A6 "Ådi" (2006)
BMW E30 Cab "Atlantic blue metallic" (1993)
Marlboroman
31 juli 2009 · 8 234 Inlägg

Oljan försvann och nåt lager tog stryk? Då knackar det rejält. Kan ju ha varit lyftarna med å dem låter illa utan olja.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Losgard
31 juli 2009 · 1 688 Inlägg

Jag toppar på lagerras i bottendelen, något ramlager eller vevlager som strejkar kanske.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Fia_
31 juli 2009 · 13 Inlägg

Det har varit tillräckligt med olja i bilen innan, det hände bara plötsligt efter den turen. o nu har jag fyllt på olja igen men det låter likadant men lite mindre. när de hände lät den precis som en disel fast ännu värre. har du något bra tips på vad man kan göra?

wange_82 skrev:
men om du kört utan olja så har lyftarna med lite otur tagit skada... Om det inte va någon olja alls i motorn så har den ju garanterat gått med för lite olja ett bra tag, det är ju inte heller speciellt bra...

Volvo V70 R (1997)
Fia_
31 juli 2009 · 13 Inlägg

Det har varit tillräckligt med olja i bilen innan, det hände bara plötsligt efter den turen. o nu har jag fyllt på olja igen men det låter likadant men lite mindre. när de hände lät den precis som en disel fast ännu värre. har du något bra tips på vad man kan göra?

Volvo V70 R (1997)
Volvofarfar
31 juli 2009 · 1 312 Inlägg

låt den bara gå en stund på tomgång typ(20min) så tystnar det säkerligen.....

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
Fia_
1 augusti 2009 · 13 Inlägg

Är du verkligen säker på de? För den låter likadant varenda gång jag startar den.

Volvofarfar skrev:
låt den bara gå en stund på tomgång typ(20min) så tystnar det säkerligen.....

Volvo V70 R (1997)
Volvofarfar
1 augusti 2009 · 1 312 Inlägg

Om det redan har blivit en skada på motorn så är ju skadan redan skedd. så låt den gå ett tag som sagt. antingen blir det bra eller så blir det värre...,  B234F(16V) motorn är känsliga när det gäller oljan, Dom börjar även ticka då dom stått länge men tystnar efter ett tag..så låt den gå så oljan kommer tillbaka till lyftarna igen....Mvh

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
DavidGoden
2 augusti 2009 · 40 Inlägg

Köå OMEGA tillsats till den, 909 tror jag den heter.
Finns på Mekonomen..

Koop
5 augusti 2009 · 1 867 Inlägg

Skit i Omega, Wynns Hydraulic Valve Lifter Concentrate finns också på mekonomen(beställs från Hansen om den inte finns hemma) och är överlägsen på alla sätt.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Mattiasbortan
28 augusti 2009 · 6 Inlägg

byt olja igen ANVÄND SAMMA OLJA!!! låt motorn gå på ca2000 varv i ca 15 min,BYT olja igen om dä inte blir tystaredå då är det något allvarligare

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang