Passat sedan 1,8T -01 vibrerar som attans på låga varv!!

volvonisse440 yrkeschaufför
15 augusti 2009 · 709 Inlägg

vad tror folk är felet på min bil.. hände helt plötsligt idag.. billen börjar vibrera och går allmänt slött..
går som en trött jävla diesel bil.. och vibrerar värre på låga varv än höga..
första tanken va att han inte gick på alla 4 och att stiftet kanske slagit igen.. men inte då!, alla stiften är fina.
är det nån som har någon ide om detta ??

Senast redigerat av volvonisse440 (15 augusti 2009)

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
15 augusti 2009 · 857 Inlägg

Lmm ploppar upp först i min skalle. Prova ta bort kontaktstycket och se om bilen går bättre då.

rikard78
8 september 2009 · 1 Inlägg

Har samma problem med min passat 01 1.8t. Vibrerar på låga varv. Har gjort det sen jag köpte den. Hade då gått 15000mil. Har nu gått ca 19000. Någon som vet vad det vara?

volvonisse440 yrkeschaufför
8 september 2009 · 709 Inlägg

rikard78 skrev:
Har samma problem med min passat 01 1.8t. Vibrerar på låga varv. Har gjort det sen jag köpte den. Hade då gått 15000mil. Har nu gått ca 19000. Någon som vet vad det vara?

vet inte ditt fel tongue
men på min var det ena tändmodulen som va pajj :S tongue men min gick slött och på 3 cyllar tongue

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Kayhan
8 september 2009 · 407 Inlägg

Tändspolarna garanterat, hade samma problem på min, byt dock alla 4 samtidigt, på min bytte jag en, så gick en annan, bytte den så gick den tredje o.s.v till slut var alla bytta och nu går den hur fint som helst.
Dom kostar inte så värst mkt heller, typ 400kr st.

Ett annat symptom på att tändspolarna är på väg att gå sönder är "tvekan" vid accleration!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang