5350
Sök

Golf mk2 gti 16V Hackar

508 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Jag har en Golf 2 Gti 16 V -86 och den går kanon bra förutom att den rycker och känns som den hostar vid jämn fart . Den hackar som mest vid 70 km/h men gasar man och kör 90-110 så går den jämnare kännas det som.

Den är även seg startad när den är kall och tomgången orolig.

Jag själv tror att det är bränslefiltret som behöver bytas men är inte säker , vad kan det annars vara för fel ? Rotor och fördelarlock byttes förra året och luft filtret är nytt från i år.

Har ni några bra förslag om vad det kan vara ?

Någon sa även till mig att det kan vara batteriet som börjar bli dåligt eller dålig kontakt från plus och minus men det tycker jag verkar konstigt.

Vill ju inte kosta på nya tändstift och tändkablar om det ändå inte ger något för dom kostar ju en bra slant så alla förslag är välkommna.

509 Inlägg
15 augusti 2009
Så gjorde min gti jag hade med, några dagar senare så dog den. De va bensinpumpen som va kass.
Senast redigerat av Thiger_84 (15 augusti 2009)

508 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
Okej men så här har den varit i en månad ungefär. Kan det vara soppa pumpen ändå ? Tycker den låter frisk inget ansträngande ljud från den, den låter som den alltid har gjort.

509 Inlägg
18 augusti 2009
Volvo glidaren skrev:
Okej men så här har den varit i en månad ungefär. Kan det vara soppa pumpen ändå ? Tycker den låter frisk inget ansträngande ljud från den, den låter som den alltid har gjort.

Vet ej. Kan du ge fullt utan att den hackar? De gick inte med min, då hoppade den fram.
Jag hade även svårt för få igång den när den va kall.

508 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
Ja jag kan ge fullt utan något hack och den går bra förutom att den hackar eller rycker när man åker i jämn hastighet .

Iblad så vägrar den starta direkt när den är kall och i bland så startar den direkt , Varm startar den alltid.

Hur beter sig bilen när soppa filtret börjar säga upp sig ?

Även tomgången är lite orolig.

Sök