13 september 2009
Trådstartare
Tjena!
Bil:
Porsche 928 S4 -90 20000mil
Har tänkt att ta tag i lite saker över vintern och ett av målen är att få motorn i ett så bra skick som möjligt till nästa säsong. Det är inte så att den går dåligt men jag vill att den ska vara så nära nyskick som man kan få den utan att plocka ur den och plocka ner den.
Har nu ett tag märkt av en bensinlukt när jag kallstartar bilen och att den ibland när jag startar den varm har en väldigt orolig tomgång (bluddrar upp och ner för att sedan efter 10s lugna ner sig till normalläge)
Någonting säger mig att detta kan vara spridarna som läcker.
Annars så skulle jag även vilja ha tips på hur man renoverar spridarna så dom blir så bra som möjligt eller ser att dom är slut så att man måste byta dom. Vill även ha tips på det mesta som man kan gå igenom på en motor för att se vilket skick den är i och hur man gör för att piffa upp den så gott som det går.
Tanken är att nästa år ska det bli lite bankörning samt att den ska trimmas lite smått med extruderrör(20hk), sportkattar(16hk), kallluftsintag(?hk), chip(18hk), bort med luftpump(15hk) och AC(?hk) mm. Många bäckar små gör att den kan närma sig 400hk men det är förutsatt att motorn går som den ska från början. (hk är uppmätt på bilar som är ung. lika gamla och har gått långt så det är inte på nya bilar)
Så vad tror ni felet är med bensinlukten och tomgången?
Vad ska jag byta/renovera för att säkerhetsställa att motorn är i så bra skick som det går?
/David
Senast redigerat av davel (13 september 2009)