4697
Sök

B230k förgasare

4 Inlägg
18 september 2009
Trådstartare
vad är bäst att göra? jag har en 740 87a som det sitter en b230k förgasare på och den har strulat ett bra tag nu och jag har köpt en ny b230a förgasare med nytt insugsrör och har satt på det men det är saker som inte värkar höra i hopp och saknas och nu har jag tröttnat på bilen helt:| vad ska jag göra? lämna in den (lättast men dyrast)HJÄLP...

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
19 september 2009
Vad är det som inte passar ihop då??

Har du några bilder??

En rolig sak du kan göra om du är lite händig är att montera en weber förgasare från en Ford OHC på den men det krävs lite modifiering av B230K insuget.

//Per-Arne

4 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
bränsle slangen går in under den nya förgasaren fast på den nya så ska den gå in i förgasaren, och på b230k förgasaren så sitter det 2 slangar vid torped väggen som ska sitta ihop men förgasaren det är nån lila sörja som ska in i förgasaren men såna ut tag finns inte på den nya..behöver typ nån som kan volvo bra som fan som skulle kunna titta på den och hjälpa mig..finns bilder men inte såna bra som man kan se exakt vart

Egen företagare
864 Inlägg
19 september 2009
vore bra om man kunde få några bilder ist.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

4 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/127188/766690_0tjpxe.jpg
det är en bild från den gammla förgasaren,under förgasaren så sitter bränsleslangen på 230k men på 230a så ska den sitta på förgasaren...och så är det en massa andra saker som inte finns eller funkar ihop:( vill bara bli av med bilen

Sök