5338
Sök

Vw golf gti 1988 "ryckig gång"

1 232 Inlägg
19 september 2009
Trådstartare
hej jag hr fått sen idag en väldigt ryckig ,hoppig gång när jag kör,kmr knappt upp i nån fart för det hoppar för mycket,bilen liksom studsar fram?
har nyligen tankat från "nästan" tom tank,halv reserv typ.kanske skit i tanken elr?
mycket tacksam för all hjälp. mvh
Senast redigerat av lownslow (19 september 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
20 september 2009
Har den en tendes att rycka, dö av på gasen..släpper du gasen och gasar igen så funkar den?
Kolla förgasarfotspackningen, tänddelar, bränslefiltret bytt senast?

Har i princip samma strul med min hmm

OEM <3

Cupra_
20 september 2009
Min betedde sig nästan likadant.. Så fort turbon började ladda gick den ryckigt. Gjorde då en hel-service med Olja, oljefilter, luftfilter, stift. Blev lite bättre men sen såg jag att soppafiltret inte var bytt någon gång alls. Det gjorde STOR skillnad att byta det. Hade efter det i en flaska STP "Complete system clean" och det blev som en annan bil efter det. Håller med Bjork, börja med att se över tänddelar och soppafilter.

1 232 Inlägg
20 september 2009
Trådstartare
fixat stp nu enbart plus lite mer bensin,och än så länge funkar det,men ska kolla över resten.tckar för all hjälp.

OEM <3
6 957 Inlägg
20 september 2009
Diabolo skrev:
Min betedde sig nästan likadant.. Så fort turbon började ladda gick den ryckigt. Gjorde då en hel-service med Olja, oljefilter, luftfilter, stift. Blev lite bättre men sen såg jag att soppafiltret inte var bytt någon gång alls. Det gjorde STOR skillnad att byta det. Hade efter det i en flaska STP "Complete system clean" och det blev som en annan bil efter det. Håller med Bjork, börja med att se över tänddelar och soppafilter.

Turbo i en GTI -88? tongue inte 98 big_smile men som sagt, bränsle och tändsystem kan ju kikas lite på.

OEM <3

Sök