BMW e36 318i M40B18 -91 - Går inte på alla cylindrar?!

Maeki
22 september 2009 · 19 Inlägg

Hejsan!

Jag var och köpte en till bimmer till reservdels bil för någon månad sedan, har rensat plåtdelarna och annat smått och gott från karossen till min brukis...

Nu har jag tänkt mig att sälja vidare bilen, den har inga större fel vad jag upptäkt annat än:
Den går bara på 3 cylindrar, har kollat tändstiftena och alla tänder, även kollat alla tändstift efter användning, och dom är alla torra och fina...

Alltså problemet ligger inte vid tändningen... Jag har klurat ut att det högst troligen är en spridare / eller kabeln till spridaren som är kaputt, eller kan även vara boxen? Finns det några andra fel som är möjliga?

Bilen går att starta helt lätt, och inga extra ljud hörs från motorn, annat än att den går ojämt pga. att 1 cylinder inte fungerar..

Går det att prova spridarna tex. genom att ha dom löst och vrida på nyckeln och se att dom gör någonting, eller måste jag byta plats på prova starta och se om 2 cylindrar är döda, eller om den cylinder som inte fungerar byter plats till den vart jag stoppat den 'trasiga' spridaren?

Om någon har haft liknande problem, skriv gärna!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang