5908
Sök

850 R felkoder

1 024 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
tjena fick läst av mina felkoder idag, fick

121 luftmassmätare 

535 Turboreglerventil  är detta Wg ?  eller laddtycksmagnetventilen ?
Senast redigerat av Rand (22 september 2009)

Reservdansk
6 271 Inlägg
22 september 2009
Magnetventilen är jag övertygad om.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 024 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
Magnetventilen är jag övertygad om.

jo jag skulle tro det själv, men lmm fattar jag faktiskt inte borde inte bilen på dåligt om den är kass. bilen går kalas fint fast felkoderna

Fri fart för ett fritt folk!
14 686 Inlägg
23 september 2009
bara några tankar så där

inte så att magnetventilen är urkopplad?
och sen när man laddar på så sätter lmm en felkod pga den får mer luft än vad maxgränsen ligger inprogramerad på

min tanke bara utan att veta något mer smile

Kör fort så hinner inget hända...

1 024 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Growe skrev:
bara några tankar så där

inte så att magnetventilen är urkopplad?
och sen när man laddar på så sätter lmm en felkod pga den får mer luft än vad maxgränsen ligger inprogramerad på

min tanke bara utan att veta något mer smile

den är inkopplad bilen började ladda 0.7 när den har laddat 1.2 innan så det borde vara denna som är kass
Senast redigerat av Rand (23 september 2009)

8 267 Inlägg
23 september 2009
Raderat koderna och kollat om dem kommer tillbaks så det inte bara är nå gammalt. Och det enda som händer om man får såna där koder är att den gör över i lh-läge. Och den blir lite slöare och så, emn det behöver inte märkas nå speciellt.

1 024 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Raderat koderna och kollat om dem kommer tillbaks så det inte bara är nå gammalt. Och det enda som händer om man får såna där koder är att den gör över i lh-läge. Och den blir lite slöare och så, emn det behöver inte märkas nå speciellt.

koderna är rederade å har inte kommit tillbaka en. vi får se men varför laddar bilen 0.7 kan det ha med magnetventilen att göra. jag provade koppla ur den å körde en sväng då laddade den bara 0.5

Sök