3179
Sök

Vad menas med den här LAMPAN?

48 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
tja, jag undrar vad denhär indikerar.

jag funderar på att köpa en bmw e39 och han som säljer den säger att det har något med bromsbackar att göra:/

vad menas egentligen?    på bilden har jag ritat ungefär hur den ser ut som han beskrev den. har inte sett själv.   om den inte finns någon annan slags lampa i instrumenteringen med en ring och 3 streck men jag tror det är dendär;)    tyå som något i stil med dom jag har ritat tror jag den ser ut

tack för hjälpen!   

https://www1.garaget.org/gallery/archive/104784/768985_gupi6v.jpg
någon slags indikator som har med bromsar att göra

169 Inlägg
22 september 2009
det betyder att bromsklossarna e slut antigen fram elr bak.    Men kan också vara fel i systemet å det kan vara ett rent H*lvete att lösa det. mvh

//Jonas

48 Inlägg
22 september 2009
Trådstartare
okej tack för svaret. även om det inte var bara goda nyheter:S hur tar man isåfall reda på felet? måste man koppla upp mot en dator som kollar styrenheter eler vad är det man gör?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 september 2009
Testa bygla kontakten till slitagevarnarna, en sida åt gången för att se vilken sida det är fel på. (lampan ska slockna då)
Ofta blir det kabelbrott mellan kontakten och beläggen.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (22 september 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

169 Inlägg
22 september 2009
aa man får testa att bygla kontakterna som  te_wik sa    men om lampan inte slockanar då så kan man köra in på bmw å be dom släcka den men då kan de vara så att dom inte kan släcka den pga av kabelbrott ngn stans i systemet å då e det rent skit. men börja med kontakterna kan vara de om du har tur har varit ute för båda sakerna. mvh

//Jonas

308 Inlägg
22 september 2009
först och främst kanske kolla om bromsarna är slut.. tongue

48 Inlägg
23 september 2009
Trådstartare
snubben som säljer bilen sa att han haft den på verkstad och att dom sa att man kan köra 1000 mil till. så jag vet inte riktigt.. dom har inte anmärkt på besiktning iaf

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 september 2009
Lundgr3n skrev:
snubben som säljer bilen sa att han haft den på verkstad och att dom sa att man kan köra 1000 mil till. så jag vet inte riktigt.. dom har inte anmärkt på besiktning iaf

Vad en säljare säger och vad som är sanning kan mycket väl vara två skilda saker tongue
Kollat slitagevarnar kablarna?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

167 Inlägg
23 september 2009
Troligtvis slitagevarnar som säger att inom en snar framtid är de dax att byta belägg. så länge beläggen ser bra ut är de ju bara att köra vidare.

Sök