2707
Sök

Golf 2 -92, bilen dör!

Ödesutmanare
389 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Hejsan!
Jag börjar bli riktigt less på min 'bil'!
Det är en Golf 2 1,8 GL -92.

Och idag efter praktiken så åkte jag och hämtade upp min flickvän vid tågstationen i järna.
Vi åkte till en affär, stannade lite snabbt på parkeringen och sen när vi skulle där ifrån började problemet!

Den började typ 'sacka', alltså för att den inte skulle dö så var jag tvungen att varva upp och slira koppling.
Olja har jag, bensin har jag..
Sen när man kom upp i högre hastigheter höll de inte på lika mycket, men man kände ändå att motorn 'bromsade' in och typ inte orkade..

Sen när jag väl var hemma, stod bilen 1 timme, sen skulle jag bara åka 2 km o hämta en polare.
Bilen började sacka vid 90 km/h, hände inget när man gasa, bromsades ner till 67 km/h, hände inge mer när man gasa, sen tillslut var jag nere i 15-20 km/h o de hände inget när jag tröck ner pedalen, endast om jag slirade koppling som satan! Sen när jag väl kom fram, så skulle vi iväg, körde som jag vanligtvis brukar, men bilen dog bara, så startade jag o skulle köra vidare, då dog den igen. 3e gången fick jag slira kopppling o varva som fan, då gick det, sen skakade bilen fram så in i skogen! Det typ var som om någon skulle pumpa på bromsen och massa skakar om hela bilen, trodde hela motorn skulle flyga ur motorhuven alltså! Satan så det skakade!

Vad skulle de kunna vara för fel?
Jätte tacksam för svar då detta är enda pendlar bilen.
Det dyker bara upp mer o mer problem med den.. sad
O detta ska ju bli en ljudbil.

Har förrsten hört att jag ska prova ställa in brytarspetsen o tändningen, har aldrig gjort de så beskriving på de vore super!

MVH
Andreas

smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

Ödesutmanare
389 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
snälla någon?

1 319 Inlägg
26 september 2009
Brytarspetsar har du inga på din golf. kolla "förgasarfots packningen" så den inte har spruckit, ha bilen på tomgång och vicka på förgasaren, annars kan du kolla över fördelarlocket och rotorn, rotorn på golf 2 även andra bilar kan spicka så "metallbiten" blir till att sitta löst, så prova att byta fördelarlocket rotor och bränslefilter om du inte redan bytt det.... prova även att tanka bilen full! kan ju vara så att bränslepumpen i tanken har lagt av, då stannar bilen om den går under halv tank...vanligt fel på golf...
Senast redigerat av Volvofarfar (26 september 2009)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Ödesutmanare
389 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Volvofarfar skrev:
Brytarspetsar har du inga på din golf. kolla "förgasarfots packningen" så den inte har spruckit, ha bilen på tomgång och vicka på förgasaren, annars kan du kolla över fördelarlocket och rotorn, rotorn på golf 2 även andra bilar kan spicka så "metallbiten" blir till att sitta löst, så prova att byta fördelarlocket rotor och bränslefilter om du inte redan bytt det.... prova även att tanka bilen full! kan ju vara så att bränslepumpen i tanken har lagt av, då stannar bilen om den går under halv tank...vanligt fel på golf...

Okej tack så mycket!smile
Hade hoppats att de var något 'lättare', får inte pengar förrän på onsdag o då betyder de att jag inte har en bil förrän på onsdag sad skatan!

Ödesutmanare
389 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
update!

Nu när jag provkörde bilen igen, så höll den på likadant, men sen släppte det bara, o bilen gick o nu går som vanligt =S

Kan de kommit nå skit i bränslesystemet lr så? För de släppte o nu går den klockrent igen =S

Sök