Hejsan, köpte en bil igår och det är en Seat Ibiza -99, Miltal:19 000. Sportsystem på den med ett litet läckage. Är inte så bilkunnig så jag ska försöka beskriva det på bästa sätt ändå! Jag startar bilen, det går hur bra som helst. Kör iväg, men sen efter 30sek-3min så lägger den av, fyllt på tanken och det hjälpte inte. Det rycker till i bilen när den lägger av, känns som soppatorsk.
Japp, kan starta den direkt efter den har dött. Var ute o kollade om det kom någon soppa genom bränslepumpen men det såg ut att vara tomt i den slangen, det ska väll vara fullt tryck i den även fast bilen bara står på tomgång?
Kan det vara felprogrammerad nyckel också? fick hem en ny nyckel häromdan och skulle programmera in den själv, men det funkade fortfarande inte att öppna/låsa dörrarna efter att jag gjort exakt som det står i manualen, och det går inte heller att starta bilen med den nyckeln(en fjärrnyckel).
Kan den gamla nyckeln ha urprogrammerats när jag försökte programmera in den nya?
Ska vara tryck i slangen när motorn är igång. På bilar med startspärr kan databoxen strycka bränsletillförseln, eller bryta tändningen om den inte "känner igen" nyckeln.