Volvo 740 -88 Två anmärkningar på besiktningen

asco
2 oktober 2009 · 2 Inlägg

Då jag inte har något vidare intresse för bilar har jag inte brytt mig i att lära mig något speciellt om dom heller, tänkte på peka det om någon skulle fundera över varför jag registrerar mig och första jag gör är att starta en tråd. wink

Besiktade då min 740GL -88 idag och fick två anmärkningar. Det ena var höger spindelled som var glapp och måste därför bytas. Jag undrar hur svårt detta är, och var jag kan hitta delarna jag behöver? Kikade lite på blocket men hittade ingenting. Är det så pass enkelt att jag fattar själv om jag provar på eller bör jag ha någon kunnigare med mig?

Andra felet var att avgassystemet hade rostat ihop och även det ska bytas. Något speciellt jag ska tänka på när jag köper det? Om det inte är några direkta synliga skador, kan man då utgå från att det är okej?

/asco

Erick
2 oktober 2009 · 4 767 Inlägg

Det är inte direkta svåra fel du har fått, du kan klara av det själv med hjälp av en haynes-bok (steg för steg med bilder och text), en polare till hjälp och boken och delar hittar du på Biltema, Mekonomen, AD-Center osv.

Avgassystemet måste vara tätt, är det minsta läcka på det någonstans kan avgaser komma in i kupén, och det är främst därför dom anmärker på det.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
teamvolvoracing Trucker
2 oktober 2009 · 1 220 Inlägg

båda dom grejerna kan du köpa på mekonomen och när du ändå handlar köp en haynes bok oxå där står det hur du ska gå till väga och vilka verktyg du behöver

Vissa är bara bättre än andra!
asco
2 oktober 2009 · 2 Inlägg

Tack för det! Tar en tripp till mekonomen imorgon. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang