2202
Sök

Min bmw e36 varnar för något jag inte vet vad det är.

5 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
Sen en vecka tillbaka varnar bilen för Niv.liquide lavage. är det någon i hela världen som vet vad det betyder? Var faanemej till och med på bmw idag. dom stod som frågetecken. visste inte vad bilen varna för. Det jag vet är att det inte är, smolarvätskan,kylsystemet, eller bromsoljan. Kan det vara servooljan? Skulle bli väldigt glad om någon kunde hjälpa mig med det här. /// Max_  Bmw 325 e36 - 94

320 Inlägg
2 oktober 2009
det låter som din färddator är på franska eller nått :S är ganska säker på att det betyder att du ska göra rent ditt kylsystem. iaf göra rent nått. när bytte du kylarvatten senast?

Bmw Ownz

320 Inlägg
2 oktober 2009
haha! en termin i franska och jag knäckte de garanterat!
frågan kvarstår vad som skall rengöras. om de nu stämmer. lavage. måste finnas nått lexikon på internet.

EDIT: oj. tänkt högt :S ha lite överseende. jag är på g här nu.

EDIT IGEN: får inte upp nått "mer hjälpande" på internet än de jag redan visste..

Edit för sista gången sen är de gonatt.. kan du inte ställa om datorn så den blir på tyska eller engelska igen? jag har totalt glömt bort hur man gör.
Senast redigerat av Frrla (2 oktober 2009)

Bmw Ownz

2 911 Inlägg
2 oktober 2009
Liquide lavage är på ren svenska spolarvätska
niv. måste ju vara nivå.

Rengör givaren kanske ?

3 714 Inlägg
2 oktober 2009
Det kanske betyder att spolarvätskan är slut eller påväg att ta slut?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

9 Inlägg
2 oktober 2009
Enligt google translate så betyder det "NIV rengöringsmedlet". så jag skulle tolka det som att spolarvätskan är slut. Annars så kanske det är något kontaktfel till givaren.

320 Inlägg
2 oktober 2009
hmm. ja då tror jag att det är givaren som sitter i själva spolarvätskebehållarem. har själv haft problem med den. bara att tömma burken. dra ut givaren lite försiktigt och torka av den. sedan sätta tillbaka. inte alls svårt.

det sitter nått magnetiskt som brukar tappa kontakten om det blir skit mellan.

Bmw Ownz

5 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
okej okej:) tackar för hjälpen. Förhoppningsvis är det ingenting jag behöver oroa mig över iallafall:) ska testa att tömma burken idag och kolla givaren och se om man får i ordning på skiten.

5 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
vadå kan man göra de själv?tongue

320 Inlägg
2 oktober 2009
http://www.autopower.se/mekartips/mekar … p?dokid=63

tipps. läs genom hela guiden innan du gör nått.
Senast redigerat av Frrla (2 oktober 2009)

Bmw Ownz

5 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
de är inte sant. Det stämde ju. det var på franska det stod och det var för lite spolarvätska i burken. haha. Nån polare måste ha pillar på datorn och ställt om språket. ibland är man fan dum i huvet.

320 Inlägg
2 oktober 2009
haha. lätt hänt att de blir så. men hur någon av dina polare lyckats ställa om språket när jag kollat guiden fattar jag inte xD

Bmw Ownz

5 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
aa du har en som har är årets bmw nörd. kan allt.

Sök