Laddtrycket ökade från 0,7 till 1,2 när jag körde 940 turbo anledning till detta?

epa_nicke
18 september 2009 · 32 Inlägg

heej  !  jag har en 940   turbo  230ft    orginal  turbon.. bilen är  även chippad.. 
för några  kvällar sen var  jag  ute och körde  med den  och ha kört med 0,7 i  ladd   hur länge  som helst..
sen  så började  den ladda 1,2  i stället  utan att  jag hade gjort någonting.. någon som  tro  sig  veta  vad   som ha  hänt / hur  jag ska  få ner  laddet igen det sliter ju   alldeles förmycket att  köra med 1,2 sad
MVH

isak90
18 september 2009 · 1 997 Inlägg

Kolla så att alla slangar e hela, tappar du tryck i dom skenar laddtrycket..

epa_nicke
18 september 2009 · 32 Inlägg

isak90 skrev:
Kolla så att alla slangar e hela, tappar du tryck i dom skenar laddtrycket..

okejs   det skulle  det  ju kunna  vara smile  tack

boenana
18 september 2009 · 77 Inlägg

epa_nicke skrev:

isak90 skrev:
Kolla så att alla slangar e hela, tappar du tryck i dom skenar laddtrycket..

okejs   det skulle  det  ju kunna  vara smile  tack

Dvs slangarna till WG.

master_-
18 september 2009 · 730 Inlägg

boenana skrev:

epa_nicke skrev:

isak90 skrev:
Kolla så att alla slangar e hela, tappar du tryck i dom skenar laddtrycket..

okejs   det skulle  det  ju kunna  vara smile  tack

Dvs slangarna till WG.

Slangarna? sitter det inte bara en?

epa_nicke
18 september 2009 · 32 Inlägg

boenana skrev:

epa_nicke skrev:

isak90 skrev:
Kolla så att alla slangar e hela, tappar du tryck i dom skenar laddtrycket..

okejs   det skulle  det  ju kunna  vara smile  tack

Dvs slangarna till WG.

aop  men om det inte skulle  var slangarna så  ?

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
19 september 2009 · 3 585 Inlägg

Kolla innan fler folk gissar. även jag tror att det är en vacumslang till ex wg´n.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
200-sxish
19 september 2009 · 106 Inlägg

eller så skiter du i det, slår den inte av så klarar lambda regleringen att sköta soppan så den inte leanar ut, å att de sliter mycket, nja grabben de e ingen chippad ferrari med en högteknologisk motor, utan en gammal bakhjulsdriven volvo med en motor som härstammar från traktoravdelningen!
Så länge han inte slår av eller spikar så kör på du, å de låter snarare sagt mer som att du äntligen har lyckats sota ur motorn så den går som den skall, för när man chippar så skall du ha ett ladd på minst 0,9 å inte 0.7, va e de då för nytta me att chippa när du bara höjt laddet med 0.1kg??

Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!
Volvo 945 Turbo "Chevy 350 vs. holset Hx60" (1995)
boenana
29 september 2009 · 77 Inlägg

master_- skrev:

boenana skrev:

epa_nicke skrev:

okejs   det skulle  det  ju kunna  vara smile  tack

Dvs slangarna till WG.

Slangarna? sitter det inte bara en?

här märker vi ord ja...tongue

robert___j
2 oktober 2009 · 449 Inlägg

1,2 håller den lätt för de konstiga e att den inte klipper för att luftmassmättarn bottnar,, kör uppför en backe på 3 växel och gasa fullt så ser du om laddtrycket skenar eller e stabilt 1,2,,,

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
robert___j
2 oktober 2009 · 449 Inlägg

1,2 håller den lätt för de konstiga e att den inte klipper för att luftmassmättarn bottnar,, kör uppför en backe på 3 växel och gasa fullt så ser du om laddtrycket skenar eller e stabilt 1,2,,,

Full Fart Spar Tid!!!
Volvo 965 (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang