Vill köpa halvbur! Men vart och vem monterar? (Nissan 200sx S13)

Parts
1 oktober 2009 · 72 Inlägg

Vill köpa mig en halvbur till en nissan s13.

Har ingen aning om vart jag kan hitta någon som säljer bur och montering! Eller två olika ställen.
Guss i Gustavsberg finns som jag har förstått. (inte orkat ringa och höra hur mycket det kostar än)

Hur som helst, krav:
Stockholmsområdet
Halvbur
Ska gå igenom besiktningen utan problem!

Någon som kan peka mig i rätt riktning?

DLS
1 oktober 2009 · 258 Inlägg
"She said its just a car, I said you're just a girl"
Erick
1 oktober 2009 · 4 767 Inlägg

Du kan ju köpa en bultad cusco-bur också om du inte vill svetsa innuti bilen. Finns på www.rhdjapan.com

Vill du ha allt i paket monterat och klart tror jag nog att PB-Z kan hjälpa dig!

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Parts
2 oktober 2009 · 72 Inlägg

DLS skrev:
finns t.ex
http://www.finess.se/index.html

just ja, dem finns också.
2000kr för denna är rätt okej pris. Precis vad jag letar efter.
Men vem kan svetsa in en sådan i bilen ?

http://finess.se/bilder_finess/bursatser/dragrace_bur.jpg

Erick, tack för länken med bultade burar är så dyra! Dessuto mmåste man svetsa hur som helst.

viccoA
2 oktober 2009 · 3 111 Inlägg

Kristian på sportvagnskonsult (krille_hlm) kan antigen sälja färdigbockade rör som någon på din ort svetsar dit eller kan han montera den också.

NIzmO Ollikkala Racing
2 oktober 2009 · 1 724 Inlägg

Parts skrev:
Erick, tack för länken med bultade burar är så dyra! Dessuto mmåste man svetsa hur som helst.

Köper du en bultad bur så behöver du inte svetsa, finns hos www.apexperformance.co.uk för ca: 2330:- + frakt på runt 4- 500:- .

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Parts
2 oktober 2009 · 72 Inlägg

NIzmO skrev:

Parts skrev:
Erick, tack för länken med bultade burar är så dyra! Dessuto mmåste man svetsa hur som helst.

Köper du en bultad bur så behöver du inte svetsa, finns hos www.apexperformance.co.uk för ca: 2330:- + frakt på runt 4- 500:- .

Jävligt kass bild på deras sida, men ett måste är att det finns stag där jag kan fästa bälten!
Man måste väl ändå svetsa dit plattor osv där man fäster buren i chassit? Finns ju inte direkt färdiga ställen att skruva åt på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang