Cargard 950S (Kort tut signal 2 lampor blinkar = fel?

Peppish
30 september 2009 · 122 Inlägg

Hej, Har köpt en beg bil på blocket, med ett Cargard 950S.
När jag aktiverar larmet så kommer en kort tutsignal vilket enligt tillverkaren
ska vara ett tecken på att något är fel.
När jag larmar så låses alla dörrar iaf, Men ändå kort tutsignal samt att båda larmdioderna blinkar
hela tiden. Någon som vet vad det tyder på ? Även hur mycket jag öppnar dörrar osv så startar aldrig larmet även om det är larmat. Så det är ju ett fel ? (Hoppas ni förstår vad jag menar, problemet är att det kommer en kort tutsignal och 2 dioder blinkar med 3 sek mellanrum ungefär. Alla dörrar låses. Men larmet startar aldrig efter öppning av dörrarna eller slag mot rutan osv.)

MVH Peppe

Decibel
30 september 2009 · 2 911 Inlägg

Något fel på manualen ?

Står där...

http://cargard.defa.com/pdf/b_cg950s_old.pdf

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
2 oktober 2009 · 695 Inlägg

på mitt cobra-larm blinkar blinkersen 2ggr när han är låst och ger en pling-signal, låser jag sedan upp igen med fjärrkontrollen ger han 1 blinkers-signal och en pling-signal så nej det är helt rätt tror jag.

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
240bns
3 oktober 2009 · 1 008 Inlägg

dioderna ska ju blinka när larmet är aktiverat.
Varningstut vid aktivering... säger att något är fel i en av larmslingorna.

Såhär ser du vad som felar:
Direkt efter körning/tändning på,  slå av tändningen.. lyser den vänstra dioden och blinkar den högra så har du en öppen larmslinga.
1 blink = dörrslinga
2 blink = motorhuv
3 blink = baklucka

Dom 10-15sek första sekunderna i aktiveringsperioden så är känsligheten sänkt på larmslingorna, dels pga fördröjd innerbelysning och sånna saker.
Glaskrossen är Väldigt okänslig och svår att få igång med vilja, den lyssnar på ett högt frekvensområde.

Bruksanvisning 950s:  http://cargard.defa.com/pdf/b_cg950s_old.pdf

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang