3022
Sök

Sökes: 52mm Mätare med speciell färg?

207 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
Jag söker efter 52mm mätare med vit tavla och grön belysning, men vet inte vart man kan hitta det, helst med en fast färg för grönt, inte ställbar färg (inte med knapp på framsidan iallafall), jag har letat detta ett tag men kan inte hitta, och min lilla skicklighet räcker på långa vägar inte till för att byta dioder på en mätare med vit tavla till gröna sad

JT-RaceTuning.se
49 Inlägg
6 oktober 2009
Autometers mätare har en "strumpa" som man trär över lampan till belysningen och på så sätt kan man välja vilken färg man vill...

http://www.autometer.com/cat_gaugelist. … amp;szid=2

//Johan
www.JT-RaceTuning.se

//OxieJP

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
6 oktober 2009
Znurf skrev:
Jag söker efter 52mm mätare med vit tavla och grön belysning, men vet inte vart man kan hitta det, helst med en fast färg för grönt, inte ställbar färg (inte med knapp på framsidan iallafall), jag har letat detta ett tag men kan inte hitta, och min lilla skicklighet räcker på långa vägar inte till för att byta dioder på en mätare med vit tavla till gröna sad

bara och köpa en mätare som har vit tavla sen byter du ut lampan till en i den färgen du vill ha .. antingen hela lampan lr sån där grejj du drar över lampan  som tidigare har nämnt

207 Inlägg
6 oktober 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
Znurf skrev:

bara och köpa en mätare som har vit tavla sen byter du ut lampan till en i den färgen du vill ha .. antingen hela lampan lr sån där grejj du drar över lampan  som tidigare har nämnt

Jag trodde / antog att alla nya mätare hade en liten diod som belysning och inte lampa, så länge man inte behöver löda för att byta så kan jag nog göra det, men om jag ska börja löda så kommer man förstöra 8 mätare innan man lyckas tongue (=dyrt)

1 353 Inlägg
7 oktober 2009
Annars har biltema roll

There's no replacement for displacement

Sök