3026
Sök

Olika mätare i bilen ?

979 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Jag tror jag har lyckats få denna fråga i rätt forum.

Jag har prövat Autogage varv räknare samt nån Smoke black panel mätare tror jag de va. Dyra grejor iaf. Men det har varit ren skit för mig. Är det nån där ute som har prövat biltemas mätare? mätare som mätare tkr vissa, andra inte.  Tänkte pröva dom o se om det är ngt att ha. olje temp & vatten temps givaren va det ja syftade på.Är de ngt att ha? Är tacksam för snabba svar. smile

Hpc

287 Inlägg
7 oktober 2009
jag hadde oljetryck,oljetemp och volt mätare i min e30 som nu är såld, och hade mätarna i över ett år och aldrig några problem med dom. funkade kalas smile andvände även givarna och den där adapterplattan som man sätter imellan filtret och blocket, allt ifrån biltema smile
Senast redigerat av kiiiimpa (7 oktober 2009)

volvo ska de va :)

979 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
kiiiimpa skrev:
jag hadde oljetryck,oljetemp och volt mätare i min e30 som nu är såld, och hade mätarna i över ett år och aldrig några problem med dom. funkade kalas smile andvände även givarna och den där adapterplattan som man sätter imellan filtret och blocket, allt ifrån biltema smile

Okej=) men givare ska man bara ha till olje mätarna va? ah ja tänkte iaf ge dom mätarna ett försök=) i min värld så är varken autogage mätare lr annat skräp bättre. Inte de ja har haft iaf:)

Hpc

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
7 oktober 2009
Det är samma skit alltihop.
Biltemas funkar bra....
Ska du sen ha riktiga mätare får du pynta lite mer...
DFI och VDO är exempel på såna mätare..

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

4 767 Inlägg
7 oktober 2009
Har monterat biltemas oljesandwitch, olje-temp och olje-tryck i frugans Lupo, och dom fungerar perfekt. Glöm inte ett varv gängtejp på givarna/pluggarna innan ni skruvar in dom i sandwitchen bara, så slipper ni framtida oljeläckage..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

979 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
Erick skrev:
Har monterat biltemas oljesandwitch, olje-temp och olje-tryck i frugans Lupo, och dom fungerar perfekt. Glöm inte ett varv gängtejp på givarna/pluggarna innan ni skruvar in dom i sandwitchen bara, så slipper ni framtida oljeläckage..

Okej, det tackar vi för=) blir till att köpa ett par sådana mätare snart då=)

Hpc

Sök