Luktar bränt från bilen, peugot 307 -06

mate
10 oktober 2009 · 45 Inlägg

Tja
jag var ute och körde morsans bil så va det lite blött ute så jag bromsade upp den, sen efter all lukt i bilen var borta så luktar det fortfarande från bilen efter man kört, det kommer underifrån känns det som. så jag undrar vad det kan vara som luktar efter man kört?
undrar också om det kan vara farligt att köra bilen? den har gått runt 1700mil.

evilaudio
10 oktober 2009 · 16 195 Inlägg

troligtvis så e de katen som luktar..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
mate
10 oktober 2009 · 45 Inlägg

evilaudio skrev:
troligtvis så e de katen som luktar..

jag hade också en tanke på det... för allt ser bra ut, finns det något sätt att få det sluta att lukta eller måste jag byta ut den?sad

micke-opel
11 oktober 2009 · 562 Inlägg

Det bör väl sluta lukta när katten har blivit kall igen.

9-5 Aero Sedan -05
mate
11 oktober 2009 · 45 Inlägg

micke-opel skrev:
Det bör väl sluta lukta när katten har blivit kall igen.

jo man tycker ju det fast det luktar ändå när man kört bilen vanligt. så när man stiger ut ur bilen så känner man lukten, ska allt ut och testa imorrn om problemet är kvar.

Dansken-
11 oktober 2009 · 950 Inlägg

För några år sedan var där många 307:or som började brinna, så det är nog inget nytt att det kan lukta lite bränt. Peugeot kollade alla bilarna, men även efter kontrollen var där bilar som började brinna.

mate
12 oktober 2009 · 45 Inlägg

Dansken- skrev:
För några år sedan var där många 307:or som började brinna, så det är nog inget nytt att det kan lukta lite bränt. Peugeot kollade alla bilarna, men även efter kontrollen var där bilar som började brinna.

okej låter inte allt för kul:) vad är det som kan ha börjar brinna då?

Dansken-
12 oktober 2009 · 950 Inlägg

mate skrev:

Dansken- skrev:
För några år sedan var där många 307:or som började brinna, så det är nog inget nytt att det kan lukta lite bränt. Peugeot kollade alla bilarna, men även efter kontrollen var där bilar som började brinna.

okej låter inte allt för kul:) vad är det som kan ha börjar brinna då?

Vet ej, men det går nog att Googla det.

Expoze
12 oktober 2009 · 2 024 Inlägg

Är det en Diesel? Luktar rätt ordentligt bränt ibland när partikelfiltret bränns ur, typ var 80e mil eller nåt sånt.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
mate
12 oktober 2009 · 45 Inlägg

Expoze skrev:
Är det en Diesel? Luktar rätt ordentligt bränt ibland när partikelfiltret bränns ur, typ var 80e mil eller nåt sånt.

tyvär en bensinare:P fast det har slutat lukta nu känns det som, så det var väl bara att katten blev lite för varm

tack till alla som hjälpt till, uppskattasverkligen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang