Ska plocka bort strålkastartorkarna tips hur man ska gå till väga ?

klimpan
23 oktober 2009 · 2 600 Inlägg

hej ja nu ska dom bort ifrån min saab 9-5 efter som dom inte fungera och slänger inte ut pengar på att köpa nya motorer. och vad jag har uppfattade det som så behöver man inte ha dom vid besiktning? om man plockar bort dom helt och hållet kan det blir nått fel nånstans då tex att vindrutetorkarna slutar att fungera ? och antar att spola slangarna som sitter på  strålkastartorkarna dom hänger med motorerna eller hur gör man med dom ?

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
benilsson
23 oktober 2009 · 157 Inlägg

plockade bort dom på min 9-3a, tog bort hela torkararmen och pluggade igen spolarslangen med en skruv, funkar kanon

klimpan
23 oktober 2009 · 2 600 Inlägg

okej ja så kan man ju göra=) spacklade du igen hålen sen då eller låter du själva motorn och pinnen vara kvar ?

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
benilsson
23 oktober 2009 · 157 Inlägg

ja tog bort allt även motorn, men inte gjort något åt hålet

BudgetDunkaren Osponsrad
23 oktober 2009 · 1 631 Inlägg

Jag gjorde det för bara några veckor sedan på min 745:a... jag tog bort motorerna, spacklade igen hålen snyggt och prydlig och motorn till spolarslangarna tog jag bort och hålet efter motorn satte jag igen med en massa silikon samt spackel smile Funkar kanon..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
klimpan
23 oktober 2009 · 2 600 Inlägg

okej jo ska ta och fixa detta imon då bilen ändå ska in på lackning så kan man ju passa på att plocka bort torkarna tongue och fixa hålet och få redig lack på köpet smile tack för alla svar smile

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
TT-Avant
23 oktober 2009 · 6 851 Inlägg

Ska du plocka bort på 9-5an? plocka bort blinkers och strålkastare så kommer du se hur dem sitter. bara att skruva bort allt på en gång. Plugga spolningen så det inte dimmar ut massa vatten i onödan bara wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
weian Concordia res parvae crescent
24 oktober 2009 · 924 Inlägg

om du inte e sugen på att plasta igen hålen så kan du ju bara köpa två st täckkåpor som sitter på bilar mä högtrycksspolning.

har läst/hört några här som gjort de fö att slippa plasta å sen lacka.

funderar själv på att göra de på min bil då ja har ögonlock å då torkar dom ju inte hela glaset.

du skrev att man inte behöver dom på besiktningen. har du xenon (original) så måste du ha dom, men har du vanliga halogenlampor så e de bara att plocka bort.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
klimpan
24 oktober 2009 · 2 600 Inlägg

weian skrev:
om du inte e sugen på att plasta igen hålen så kan du ju bara köpa två st täckkåpor som sitter på bilar mä högtrycksspolning.

har läst/hört några här som gjort de fö att slippa plasta å sen lacka.

funderar själv på att göra de på min bil då ja har ögonlock å då torkar dom ju inte hela glaset.

du skrev att man inte behöver dom på besiktningen. har du xenon (original) så måste du ha dom, men har du vanliga halogenlampor så e de bara att plocka bort.

okej jo har med hört om täcklock men efter som den ska lackas om på firma så kan dom inte ta så mycket för och täcka för dom hålen tongue och ja jag har xenon men det har jag själv satt ditt alsså inte original:P men är det nån som kan säga helt säkert att dom inte behövs för besiktningen?  dom har ju inte klagat för att dom inte fungera tro dom inte ens kollade på dom tongue men dom sa inget om xenon ljusen heller så tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
klimpan
24 oktober 2009 · 2 600 Inlägg

så nu är dom borta smile tyvärr så funkade dom när jag tvångs matade dom med 12 volt tongue så dom är hela är nått annat fel tongue men nu är dom borta och det ser ju snyggare ut? eller kommer bli snyggare få se sen när fronten  är på smile tackar för all hjälp.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Helvete_racing Arg Snickare
24 oktober 2009 · 875 Inlägg

sälj dom om dom funkade.

klimpan
24 oktober 2009 · 2 600 Inlägg

volvo_r-optik skrev:
sälj dom om dom funkade.

japp fundera på att. undra vad man kan få för dom ?

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Batta
26 oktober 2009 · 1 353 Inlägg

klimpan skrev:

volvo_r-optik skrev:
sälj dom om dom funkade.

japp fundera på att. undra vad man kan få för dom ?

kolla vad bildemonteringen tar och sätt ut för samma pris ungefär? smile

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
klimpan
26 oktober 2009 · 2 600 Inlägg

japp ska kolla upp detta smile tack

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang